بخش دختران به آیین نوگلان حسینی اضافه شود

بخش دختران به آیین نوگلان حسینی اضافه شود

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۹
نسیمی با بیان‌اینکه باید آئین‌های عزاداری ویژه کودکان و نوجوانان در کشور گسترش یابد، گفت: با توجه به اینکه نیمی از جامعه دانش‌آموزی را دختران تشکیل می‌دهند، خوب است رقابت این بخش هم به آئین نوگلان حسینی افزوده شود.

«سعید نسیمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مسجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه قاعدتا سطح کیفی چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی به مراتب بهتر از سال های گذشته است، اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه دایمی و برگزاری مستمر و منظم دوره های آموزشی در طول سال می تواند سطح کیفی مسابقات را افزایش دهد.

 

این داور چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی در ادامه با بیان اینکه بخش دختران و خردسالان با برگزاری مسابقاتی همچون دکلمه خوانی، مقتل خوانی و نقاشی می تواند به آیین نوگلان حسینی اضافه شود، افزود: نمی توان نیمی از جامعه را که اتفاقا جزء تربیت کنندگان نسل های آینده ما هستند در مسابقات نوگلان حسینی نادیده گرفت؛ بنابراین مغفول ماندن دختران در آیین نوگلان حسینی ضعف بزرگ آن است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش های لازم برای مداحان نوجوان باید متناسب با سن آنان باشد و به همین منظور آثاری متناسب با سنین کودکان و نوجوانان در حوزه آموزش مجازی تولید شود، اضافه کرد: نمی توان تولیدات مرتبط با سنین بزرگسال را برای کودکان و نوجوانان به کار برد.

 

نسیمی در ادامه با بیان اینکه باید آئین های عزاداری ویژه کودکان و نوجوانان در کشور گسترش یابد، گفت: با برگزاری چنین مجالسی می توان آینده درخشان تری برای جامعه مداحی ترسیم کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد مدیران و کارکنان فرهنگسرای اندیشه و سایر مسئولان در برگزاری آیین نوگلان حسینی قابل تحسین است البته با تشکیل دبیرخانه دایمی می توان شاهد ارتقای کیفیت و گسترش کمیت در برگزاری این آیین بود.

 

یادآور می شود،  چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شده و داوری مرحله نهایی آن در حال برگزاری است.  

پایان پیام/ 9