اهالی مساجد نیروی محرکه حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین هستند/ اطعام فقرا و کمک‌های مومنانه جایگزین هزینه‌های مواکب شود

اهالی مساجد نیروی محرکه حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین هستند/ اطعام فقرا و کمک‌های مومنانه جایگزین هزینه‌های مواکب شود

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام صدر با بیان‌اینکه نیروی محرکه ارادتمندان سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی معمولا از اهالی مساجد هستند، گفت: امسال بسیاری از مساجد به دلیل کرونا، هزینه‌های پیاده‌روی اربعین و اطعام حسینی را به کمک‌های مومنانه اختصاص می‌دهند.

حجت الاسلام «جلال صدر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجدی خبرگزاری شبستان نقش اهالی مسجد را در فرهنگ سازی پیاده روی اربعین حسینی که در سال های گذشته برگزار می شود، مهم ارزیابی و اظهار کرد: نیروی محرکه ارادتمندان سیدالشهدا(ع) در پیاده روی اربعین حسینی معمولا از اهالی مسجد بوده و است و آنها در حضور میلیونی مردم در مراسم پیاده روی اربعین نقش قابل توجهی داشته اند.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) (واقع در سعادت آباد) افزود: امسال با توجه به شرایط بحران کرونا مراسم پیاده روی اربعین برگزار نمی شود، به همین جهت قرار است رویکرد بسیاری از مساجد، صرف هزینه های پیاده روی اربعین و اطعام حسینی به سمت توزیع بسته های معیشتی و سبد ارزاق به نیازمندان شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ستاد ملی مبارزه با کرونا، اعزام به عراق و پیاده روی اربعین ممنوع است، در این شرایط  مردم به دلیل اعتمادی که به مساجد دارند، می توانند در دستگیری از نیازمندان سهیم باشند.

 

حجت الاسلام صدر خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی امکان ازدواج برایشان فراهم نیست، یا بسیاری از دانش آموزان امکان تهیه لوازم التحریر مدارس را ندارند، کمک به این افراد می تواند یکی از رویکردهای مساجد در این شرایط باشد و بدون شک از پاداش اخروی نیزبرخوردار است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کمک های خیرین در جمع آوری کمک های مومنانه به نیازمندان چند برابر شده است، گفت: تامین داروی بیماران نیازمند، تهیه لوازم التحریر برای 80 دانش آموز بی بضاعت بخشی از کمک های صورت گرفته به نیازمندان از سوی مسجد پیامبراعظم(ص) بوده است.

 

صدر ابراز کرد: بسیاری از افراد نیازمند امکان تهیه غذای گرم را ندارند، به همین جهت ضرورت دارد مساجد در ایام عزاداری دهه آخر صفر اطعام و نذوراتشان را به این افراد اختصاص دهند، مسجد پیامبر اعظم(ص) همه ساله در مناسبت های مختلفی همانند 13 رجب اطعام را انجام می داد، اما امسال به دلیل شرایط بحران کرونا به جای اطعام در مسجد، 600 پرس غذای گرم به مناطق محروم و حاشیه ای تهران ارسال و در میان نیازمندان توزیع کردیم.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی نیز کمک های مومنانه به افراد کم برخوردار از سوی این مسجد استمرار خواهد داشت، تاکید کرد: بیش از 120 بسته معیشتی در همین راستا بین محرومان توزیع خواهد شد و تلاش خواهیم کرد، هزینه هایی که همه ساله برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین صرف می شد، را امسال در قالب توزیع غذای گرم میان فقرا و افراد کم برخوردار حاشیه تهران صرف کنیم.

پایان پیام/ 40