پیکر آیت‌الله میرسجادی در جوار امامزاده عبدالله(ع) آرام گرفت

پیکر آیت‌الله میرسجادی در جوار امامزاده عبدالله(ع) آرام گرفت

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام میرسجادی گفت: پیکر آیت‌الله «سیدمحمدحسین میرسجادی»، امام جماعت فقید مسجد امام سجاد (ع) انبار گندم تهران در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر ری به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی میرسجادی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پیکر آیت الله سید محمدحسین میرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران، در روز جمعه، یازدهم مهرماه، در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهر ری تشییع و در همین بارگاه به خاک سپرده شد، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را برای عمل به وصیت آیت الله میرسجادی برای انتقال پیکرشان به نجف اشرف و خاکسپاری در این شهر، به کار گرفتیم ولی شرایط خاصی که در پی شیوع ویروس کرونا جهان را فراگرفته مانع از تحقق وصیت آن مرحوم شد و حتی شرایط دفن ایشان در یکی از شهرهای مشهد یا قم نیز مهیا نشد.

 

امام جماعت نائب مسجد امام سجاد (ع) (واقع در تهران، خیابان شوش، خیابان انبار گندم) افزود: اولین مراسم ترحیم آیت الله میرسجادی در روز جمعه، یازدهم مهرماه با حضور جمعی از روحانیون، طلاب و نمایندگان مراجع تقلید و عموم مردم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهر ری برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: مراسم ترحیم دیگری در روز یکشنبه، سیزدهم مهرماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید شهاب، از ساعت 15 و 30 تا 17 در مسجد امام سجاد (ع) به نشانی تهران، میدان شوش، خیابان ری، نبش خیابان انبار گندم برگزار می شود.                           

 

میرسجادی درباره انتخاب امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) که آیت الله میرسجادی چند دهه امامت آن را بر عهده داشت، گفت: از زمانی که ایشان به دلیل کسالت قلبی شان امکان حضور در مسجد را نداشت بنده این وظیفه را بر عهده داشتم.

 

یادآور می شود، سید محمدحسین میر سجادى فرزند آیت ‌الله سید میر بادکوبه‌اى و نوه دخترى مرحوم سید ابوالحسن اصفهانى در نجف اشرف متولد شد و ششم مهرماه 1399 هجری شمسی دار فانی را وداع گفت.

پایان پیام/ 397