جشنواره « یاریگران زندگی» در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

جشنواره « یاریگران زندگی» در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری جشنواره «یاریگران زندگی» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با شعار «یاریگر هم باشیم» خبر داد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد»‌ با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «یاریگران زندگی» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح یاریگران در راستای اولویت پیشگیری نسبت به مقابله و درمان  و به‌منظور تحقق راهبرد نوین بهره‌گیری از هم‌افزایی نیروی عظیم مردمی و با شعار اجتماعی شدن فرآیند کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی در جهت مقابله با اعتیاد به تصویب رسیده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان یکی از اثربخش‌ترین راه‌های تعمیق و نهادینه‌سازی این امر را استفاده از ابزار رسانه دانست و افزود: پیام می‌تواند در قالب هنر منجر به جذب مخاطب و تاثیرگذاری بیشتر شود.

 

وی آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه فرهنگ و هنر با گفتمان یاریگران زندگی، ایجاد موج اجتماعی در حوزه مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر، ارتقا سطح داشن و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به مسئله اعتیاد، بسترسازی همگانی جهت مشارکت مردم در طرح یاریگران زندگی و ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ‌سازی به‌عنوان عنصر اصلی پیشگیری با محوریت مسجد را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

رضوانی‌نژاد محورهای این جشنواره را در چهار بخش فرهنگی و پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی، درمان و کاهش آسیب و مقابله با عرضه اعلام کرد و بیان داشت: مهارت خودآگاهی، مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله، تصمیم‌گیری، مقابله با هیجانات منفی، روش‌های کنترل استرس، مهارت تفکر نقادانه و خلاق از جمله محورهای بخش فرهنگی و پیگیری است.

 

وی بخش توسعه مشارکت‌های مردمی را مشتمل بر تشویق به توسعه مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و درمان اعتیاد، بیان راه‌های افزایش توانمندی سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و درمان و استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها در تقویت روحیه و حمایت از معتادان در حال بهبود دانست و اظهارکرد: این جشنواره در هشت بخش فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویایی‌نمایی، شعارهای پیشگیری، نماهنگ، عکس، پوستر و تیزر برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با شعار «یاریگر هم باشیم» اجرا می‌شود یادآور شد: ایجاد حساسیت در عموم جامعه و مسئولیت‌پذیری و هویت‌بخشی به‌ویژه در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به این موضوع از اهداف اجرای طرح در کانون‌های مساجد استان است.

 

وی آخرین مهلت ارسال آثار بچه‌های مسجدی به این جشنواره را ۳۰ آذر اعلام کرد و بیان داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، جنب مجتمع هویزه، پلاک ۲۰، ستاد مبارزه با مواد مخدر از ۱ آبان تا لغایت ۳۰ دی ماه مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

رضوانی‌نژاد اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره به همراه تجلیل از برگزیدگان هفته آخر بهمن به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، ۹۳۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی گیلان فعالیت می‌کنند که برگزار کنننده فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد و مشارکت جوانان مسجدی هستند.

 

 

 

پایان پیام/ 84