توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین محرومان و اجرای طرح غربالگری کرونا ویژه اربعین حسینی

توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین محرومان و اجرای طرح غربالگری کرونا ویژه اربعین حسینی

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خلیلی درباره تدارک کانون «محمد رسول‌الله(ص)» برای اربعین حسینی(ع)، گفت: توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان میان محرومان و غربالگری بهداشتی خانواده‌های همجوار مسجد از جمله این برنامه‌ها است.

«علیرضا خلیلی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های کانون فرهنگی «محمد رسول الله(ص)» برای اربعین حسینی، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، برنامه های عزاداری کانون لغو شد اما به همت بچه های مسجد، استمرار کمک های مومنانه و تامین بسته های معیشتی برای محرومان و نیازمندان اطراف مسجد محمد رسول الله(ص) در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «محمد رسول الله(ص)» ادامه داد: از این رو، به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) نزدیک به 700 بسته معیشتی با ارزش ریالی 400 تا 500 هزار تومان بین محرومان اطراف مسجد توزیع می شود. هزینه این بسته ها عمدتاً توسط خیران و بچه های مسجد تامین شده است.

 

وی درباره دیگر طرح های کانون برای ایام اربعین حسینی(ع)، ابراز کرد: غربالگری بهداشتی خانواده های اطراف مسجد «محمد(ص) رسول الله» واقع در شهرک امام خمینی(ره) قم با کمک دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این ایام در حال انجام است تا با همکاری بچه های مسجد ان شاءالله شاهد ریشه‌کَن شدن این ویروس منحوس باشیم.

 

خلیلی از برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع اربعین و ویژه خانواده های همجوار مسجد خبر داد و گفت: این مسابقات چند سرفصل دارد و به همه گروه های سنی اعم از کودکان، پدران، مادران و نوجوانان و نسل جوان و دانشجوی خانواده ها توجه کرده است. سوالات طراحی شده مرتبط با اربعین حسینی(ع) است و علاقمندان تا انتهای ماه صفر مهلت شرکت را دارند.

 

وی در ادامه بیان کرد همسو با منویات مقام معظم رهبری، زیارات مربوط به اربعین و ادعیه مشهور این روز را به صورت هیئت سیار در کوچه های اطراف مسجد قرائت می کنیم تا بچه های کانون که امکان برگزاری هیئت را ندارند از این طریق مردم در منازل را با زیارت اربعین و عزاداری های این روز همراه کنند. همچنین، زیارت اربعین سیدالشهداء(ع) نیز روز پنجشنبه، 17 مهرماه همزمان با اربعین حسینی از ساعت 9 صبح از مناره های مسجد پخش می شود.

 

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری قم، کار فضاسازی محلی و نصب بنر و پرچم های مرتبط با اربعین حسینی در کوچه ها و منازل اطراف مسجد نیز در حال انجام است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9