از تالیف کتاب «شاهدان نور» تا توفیق در جام باشگاه‌های کتابخوانی به همت کانونی روستایی

از تالیف کتاب «شاهدان نور» تا توفیق در جام باشگاه‌های کتابخوانی به همت کانونی روستایی

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹
رزاقی با اشاره به برنامه‌‌های کانون فرهنگی هنری «رسول اکرم(ص)» برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: برگزاری مسابقات متنوع و اجرای طرح‌هایی همچون مطالعه و تحقیق درباره زندگی شهدا که کتاب «شاهدان نور» بر اساس آن تالیف شده، ازجمله تلاش‌های بچه‌های مسجد است.

«غلامرضا رزاقی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه هایی که باعث شد کانون فرهنگی هنری «رسول اکرم(ص)» در چهارمین جشنواره «جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان» مورد تقدیر قرار بگیرد، اظهار کرد: اجرای طرح «فرهنگ کتابخوانی» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه بچه های مسجد همسو با تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری، باعث شد این کانون در این جشنواره مورد تقدیر قرار بگیرد.

 

مجری طرح «فرهنگ کتابخوانی» در کانون فرهنگی هنری رسول اکرم (صلی الله علیه) (واقع در روستای ناریان شهرستان طالقان)، تصریح کرد: به منظور تحقق این هدف سه طرح متناسب با گروه سنی بچه های کانون در دستور کار قرار گرفت. در طرح نخست کتاب هایی همچون احکام مربوط به نماز دانش آموزان محور قرار گرفت و بر اساس آن مسابقه کتابخوانی برگزار شد.

 

رزاقی ادامه داد: دومین طرح مربوط به جمع آوری کتاب های کنار گذاشته شده اعضا و فعالان کانون بود که طی آن حدود چهار پنج هزار جلد کتاب جمع آوری شد و کتابخانه روستا را راه اندازی کردیم و طرح سوم برگزاری مسابقه کتابخوانی در مناسبت های ملی مذهبی همچون 15 خرداد، عاشورای حسینی و ... است. علاوه بر این، مسابقه برداشت آزاد از کتاب های مطالعه شده اعضاء را نیز برگزار می کنیم.

 

وی با بیان اینکه روستای ناریان در طالقان 31 شهید را از سال 42 تا مسئله دفاع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، گفت: یکی از طرح های کانون در حوزه کتابخوانی، اجرای مطالعه زندگینامه این شهدا و انجام تحقیقات درباره آنها است که همین باعث شد اعضا و بچه های مسجد دلنوشته هایی را درباره شهدا بنویسند و حتی برخی از بچه های مسجد، پایان نامه دانشگاهی خود را با موضوع شهدا انتخاب کردند.

 

رزاقی اعلام کرد: همچنین، با همکاری بچه های مسجد کتاب «شاهدان نور» تالیف شد و کتابی دیگر درباره شهدا در دست تالیف است که هنوز عنوان مشخصی برای آن انتخاب نشده است.

 

وی در پایان با درخواست حمایت بیشتر از کانون های مساجد روستایی، خاطرنشان کرد: به منظور غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد طرح هایی همچون قرائت قرآن و اهدای ثواب آن به روح 31 شهید روستا و مسابقه نقاشی دانش آموزی را تدارک دیده ایم.

پایان پیام/ 9