جریان‌سازی تقدیر از چهره‌های اثرگذار مساجد در سه شنبه های تکریم دنبال می شود

جریان‌سازی تقدیر از چهره‌های اثرگذار مساجد در سه شنبه های تکریم دنبال می شود

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹
به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و الگوسازی برای نمازگزاران و بچه های مسجد، در طرح ملی سه شنبه های تکریم دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ظهر امروز در دوازدهمین سه شنبه تکریم استان زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، ضمن اشاره به پالایش کانون های مساجد از پیگیری برای اخذ مجوز رسمی برای فعالیت کانون های مساجد استان زنجان خبر داد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی به برخی از طرح های درحال اجرای ستاد در کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح ها، شنبه های کتاب است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با شعار«هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد» در بین کانون های مساجد استان اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان این طرح، اعضای کانون های فرهنگی و هنری و فعالان در حوزه مساجد است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در بین الصلاتین اجرا می شود، گفت: به همین منظور امام جماعت مسجد کتابی برای مطالعه معرفی می کند و ضمن قرائت چکیده ای از آن، نمازگزاران را به مطالعه آن دعوت می کند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در ادامه به طرح سه شنبه های تکریم نیز اشاره کرد و گفت : این رویداد ملی به شناسایی وتکریم خانواده معظم شهداء وایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز و … در عرصه‌های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله می پردازد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ملی تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد به عنوان شده است.

 

 

پایان پیام/ 73