تقدیر از چهره های ماندگار مساجد در طرح سه شنبه های تکریم، اقدامی ارزشمند است

تقدیر از چهره های ماندگار مساجد در طرح سه شنبه های تکریم، اقدامی ارزشمند است

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹
آیت الله خاتمی از طرح سه شنبه های تکریم، به عنوان ابتکار ارزشمند ستاد عالی کانون های مساجد کشور یاد کرد و گفت: تقدیر از خانواده های شهدا و چهره های ماندگار مساجد یک طرح خوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان ظهر امروز در دوازدهمین طرح سه شنبه های تکریم که در دفتر آیت الله خاتمی برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: نخستین اقدام اجتماعی پیامبر گرامی اسلام در زمان هجرت، ساخت مسجد بود.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه در دوران صدر اسلام مهمترین تصمیم گیری های پیامبر در مسجد انجام می شد، افزود: کارهای عبادی، تصمیم گیری در خصوص جنگ، پذیرایی از رئوسای قبایل و دستگیری از نیازمندان و ... از دیگر کارهایی بود که در مسجد انجام می شد.

 

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب که از مساجد به عنوان سنگر یاد کردند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد محل تجمع انقلابیون بود و تظاهرات های انقلابی از مساجد سرجشمه می گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری دوران هشت سال جنگ تحمیلی و اعزام رزمندگان از مساجد به جبهه های حق علیه باطل، تصریح کرد: 90 درصد از شهدای جنگ تحمیلی از بچه های مساجد بودند.

 

آیت الله خاتمی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مساجد اشاره کرد و افزود: به فرموده ایشان امام جماعت ستون خیمه مساجد هستند و اگر امام جماعت بتواند محراب را به خوبی مدیریت کند، مدیریت در دیگر بخش های مسجد حاکم می شود.

 

امام جمعه زنجان از طرح سه شنبه های تکریم، به عنوان ابتکار ارزشمند ستاد عالی کانون های مساجد کشور یاد کرد و گفت: تقدیر از خانواده های شهدا و چهره های ماندگار مساجد یک طرح خوب است.

 

در ادامه امام جماعت مسجد امام علی(ع) آزادگان زنجان به آیه 42 سوره یوسف اشاره کرد و گفت: اگر کارهای ما برای خدا باشد ارزشمند است و از آنجائیکه حضرت یوسف در تمام کارهایش اخلاص داشت خداوند بدی و فحشا را از ایشان دور کرد.

 

حجت الاسلام سید حسین خاتمی ادامه داد: کلمه «مخلَص» برای کسانی استفاده می شود که به درجه اعلای اخلاص رسیده باشند و کلمه«مخلِص» برای کسانی استفاده می شود که در آرزوی رسیدن به اخلاص هستند.

 

به گفته وی، یکی از افتخارات مسجد امام علی(ع) آزادگان این است که شهدای مدافع حرم از بچه های این مسجد است.

 

در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام سیدحسین خاتمی، امام جماعت مسجد امام علی(ع) آزادگان زنجان تجلیل شد.

پایان پیام/ 73