ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) در مسجد جامع اباتر برگزار می‌شود

ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) در مسجد جامع اباتر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹
رفعتی گفت: ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع اباتر برگزار می‌شود.

«هادی رفعتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و بیماری کرونا و دستور ستاد مبارزه با کرونا و رعایت فاصله اجتماعی تصمیم براین شد که مانند سال‌های گذشته که از اباتر تا بقعه دهنده پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شد، امسال اجرا نشود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر افزود: برای حفظ این برنامه چندساله، فقط در مسیر راهپیمایی موکب‌هایی ایجاد و پرچم زده می‌شود و از پخش هرگونه غذای نذری بدون پوشش جلوگیری به عمل می‌آید و حماسه اربعین با پخش نوحه‌های حسینی زنده نگه داشته شود.

 

وی گفت: همچنین در روز اربعین حسینی در حیاط مسجد جامع اباتر با رعایت فاصله گذاری و با داشتن ماسک به مدت یک ساعت نوحه‌خوانی و سینه‌زنی برگزار می‌شود.

 

رفعتی با اشاره به قرائت زیارت اربعین در مسجد جامع اباتر تصریح کرد: همه مردم نمی‌توانند به زیارت امام حسین(ع) بروند از این رو تاکید شده است تا با قرائت این زیارت نامه کبوتر دلشان را راهی حرم کنند و اینگونه به آرامش قلبی برسند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر با اشاره به اینکه دل باید حسینی باشد و افعال و رفتار ما باید مورد نظر آقا امام حسین(ع) باشد خاطرنشان کرد: باید دانست که حسینی بودن، نه به گفتار و سخنوری که به رفتار و اعمال صالح و شایسته است.

 

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ عاشورایی تبدیل به سبک زندگی شود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر روی سبک زندگی اسلامی تاکید کرده اند تا از الگوهایی اهل بیت(ع) درس بگیریم.

پایان پیام/ 526