دستاني که به عشق علمدار کربلا گره به تار و پود مي‌زنند/آغاز بافت فرش اهدايي کانون‌هاي مساجد ايلام به حرم ابوالفضل‌العباس(ع)

دستانی که به عشق علمدار کربلا گره به تار و پود می‌زنند/آغاز بافت فرش اهدایی کانون‌های مساجد ایلام به حرم ابوالفضل‌العباس(ع)

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹
در آستانه اربعين حسيني و با حضور تني چند از مسئولان فرهنگي و اجرايي استان ايلام، آيين آغاز بافت فرش اهدايي کانون‌هاي فرهنگي هنري اين استان در شهرستان بدره برگزار شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام: آیین آغاز بافت فرش اهدایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) امروز دوشنبه 14 تیر ماه با حضور «عمران خودآموز» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» مدیر ستاد فهمای استان ایلام، «سید مصطفی موسوی» امام جمعه شهرستان بدره و سایر مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در روستای گچ کوبان شهرستان بدره برگزار شد.

 


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در این آیین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی ، از استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین سید الشهدا(ع) یاد کرد و افزود: مردم این استان  عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل العباس (ع) در پذیرایی از زوار ابا عبد الحسین (ع) به خوبی به اثبات رساندند.

 


مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان همواره در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی پیشرو بودند، اظهار کرد: همه ساله در ایام اربعین اربعین حسینی کانون های استان با برپایی موکب  و پذیرایی از زوار حضرت ابا عبد الله  فعالیت‌های فراوان و متنوعی داشتند که این برنامه ها امسال به دلیل شرایط کرونایی در سنگر مبارزه با این ویروس رنگ و بویی متفاوت نسبت به گذشته ییدا کردند.

 

وی در ادامه برگزاری هفت دوره سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام و استقبال از برگزاری این سوگواره را نشان از ارادت قلبی بچه های مساجد  به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل(ع) دانست و افزود: به منظور نشان دادن این عشق و ارادات اعضای  کانون سید الشهدا تصمیم به  بافت یک تخته فرش دست جهت اهدا به حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) کردند .


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ادامه داد : این فرش دست  بافت به متراژ 3 متر 20 سانت در مدت 3 ماه  به همت اعضای کانون سید الشهدا روستای گچ کوبان بافته و به حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) اهدا می شود .


در ادامه این مراسم  نیز سید مصطفی موسوی  امام جمعه شهرستان بدره با تقدیر از این حرکت فرهنگی اعضای کانون های مساجد گفت : عشق و  ارادت مردم استان ایلام به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل العباس (ع)  در ایام اربعین  برای همیشه در تاریخ ضبط و ماندگار شده است و این اقدام اعضای کانون های مساجد نیز بخشی از این عشق و ارادت را به خوبی نشان داد .

 


وی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی و مذهبی در زنده نگه داشتن پیام حادثه کربلا گفت :  باید پیام ها و درس های عاشورا هر روز در جامعه تکرار شوند تا زمینه تربیت نسل حسینی در جامعه فراهم شود.

 

امام جمعه شهرستان بدره، در ادامه به اهمیت و فضیلت اربعین و راهپیمایی میلیونی زائران در این ایام اشاره کرد و گفت: این جوشش میلیونی زائران چیزی جز خواست و اراده حق تعالی نمی تواند باشد.


حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجتماع وحدت آفرین زائران در اربعینی حسینی خاطر نشان کرد: این اجتماع موجب عزت و سربلندی شیعیان در تمام جهان است.