گردهم‌آیی مسئولان موکب‌های اربعین شرق تهران در مسجد چهارده معصوم(ع)

گردهم‌آیی مسئولان موکب‌های اربعین شرق تهران در مسجد چهارده معصوم(ع)

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: گردهم‌آیی مسئولان موکب‌های اربعین شرق تهران به منظور بررسی نحوه توزیع کمک‌های مومنامه موکب‌های اربعین، در مسجد چهارده معصوم(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد حاجی زاده» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عملکرد برخی مسئولان و دستگاه ها در مهار ویروس کرونا خوب نبوده است، اظهار کرد: تعطیل کردن مراکز دینی، فرهنگی، علمی، خدماتی و تجاری، حتما نقش موثری در کاهش میزان ابتلا به این ویروس دارد ولی همراه با این اقدام باید تدابیر بیشتری برای الزام مردم به رعایت مسائل بهداشتی اتخاذ شود.

 

امام جماعت مسجد  چهارده معصوم(ع) (واقع در تهران، خیابان سی متری نیروی هوایی) افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند از عملکرد فوق العاده مساجد در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مهار این ویروس الگو بگیرد زیرا با قاطعیت می توان گفت بیش از ۹۰ درصد مسجدی ها از لحظه خروج از منازل یا محل کارشان برای حضور در مساجد و بیش از ۹۹ درصد آنان از لحظه ورود به این خانه های خدا مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

 

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته ای مساجد در استان تهران، گفت: مسجدی ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری حتما به این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می کنند ولی نکته مهم این است که میزان ابتلای مسجدی ها به این ویروس به دلیل تعهد بالا و تقیدی که این گروه از افراد دارند بسیار کمتر از سایر گروه های مردم است، البته این سخن به معنای تعهد کم سایر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و در اینجا به دنبال بررسی این موضوع نیستیم.

 

حاجی زاده ادامه داد: یکی از دلایلی که مسجدی ها با تعهد حداکثری، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و در بدو ورود به مساجد، ماسک به صورت دارند و از مواد ضد عفونی کننده نیز به صورت مرتب استفاده می کنند، فضای معنوی مساجد است که به صورت خودکار، افراد را به یاد وظایف شان نسبت به دیگران می اندازد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های مساجد به مناسبت اربعین باید به فضای مجازی منتقل شود، ابراز کرد: پایگاه بسیج و هیئت امنای مسجد چهارده معصوم (ع) نیز از طریق شبکه های اجتماعی این مسجد مطالب مرتبط با اربعین حسینی را منتشر می کنند تا همراه مردم در برگزاری عزاداری در منازل شان باشد.

 

امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع) با بیان اینکه هر سال تعدادی کاروان به منظور برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین از این مسجد عازم عراق می شدند، خاطرنشان کرد: گردهم آیی مسئولان برخی از موکب های اربعین شرق تهران به منظور بررسی کمک های جمع آوری شده از سوی آنان برای اربعین امسال و تبدل کردن آنان به بسته های ارزاق و بهداشتی به منظور توزیع میان نیازمندان، در روز چهارشنبه، 16 مهرماه از ساعت 18 و 30 دقیقه در مسجد چهارده معصوم(ع) برگزار می شود.

پایان پیام/ 397