آغاز بافت فرش اهدایی کانون‌های مساجد ایلام به حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)

آغاز بافت فرش اهدایی کانون‌های مساجد ایلام به حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹
در آستانه اربعین حسینی و با حضور تنی چند از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام، آیین آغاز بافت فرش اهدایی کانون‌های فرهنگی هنری این استان به عتبه عباسی(ع)، در شهرستان بدره برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین آغاز بافت فرش اهدایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) امروز دوشنبه 14 تیر ماه با حضور «عمران خودآموز» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» مدیر ستاد فهمای استان ایلام، «سید مصطفی موسوی» امام جمعه شهرستان بدره و سایر مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در روستای گچ کوبان شهرستان بدره برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در این آیین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی ، از استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین سید الشهدا(ع) یاد کرد و افزود: مردم این استان  عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل العباس (ع) در پذیرایی از زوار ابا عبد الحسین (ع) به خوبی به اثبات رساندند.

 

مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان همواره در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی پیشرو بودند، اظهار کرد: همه ساله در ایام اربعین اربعین حسینی کانون های استان با برپایی موکب  و پذیرایی از زوار حضرت ابا عبد الله  فعالیت‌های فراوان و متنوعی داشتند که این برنامه ها امسال به دلیل شرایط کرونایی در سنگر مبارزه با این ویروس رنگ و بویی متفاوت نسبت به گذشته ییدا کردند.

 

وی در ادامه برگزاری هفت دوره سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام و استقبال از برگزاری این سوگواره را نشان از ارادت قلبی بچه های مساجد  به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل(ع) دانست و افزود: به منظور نشان دادن این عشق و ارادات اعضای  کانون سید الشهدا تصمیم به  بافت یک تخته فرش دست جهت اهدا به حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) کردند .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ادامه داد : این فرش دست  بافت به متراژ 3 متر 20 سانت در مدت 3 ماه  به همت اعضای کانون سید الشهدا روستای گچ کوبان بافته و به حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) اهدا می شود .

 

در ادامه این مراسم  نیز سید مصطفی موسوی  امام جمعه شهرستان بدره با تقدیر از این حرکت فرهنگی اعضای کانون های مساجد گفت : عشق و  ارادت مردم استان ایلام به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابو الفضل العباس (ع)  در ایام اربعین برای همیشه در تاریخ ضبط و ماندگار شده است و این اقدام اعضای کانون های مساجد نیز بخشی از این عشق و ارادت را به خوبی نشان داد .

 

 وی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی و مذهبی در زنده نگه داشتن پیام حادثه کربلا گفت :  باید پیام ها و درس های عاشورا هر روز در جامعه تکرار شوند تا زمینه تربیت نسل حسینی در جامعه فراهم شود.

 

 امام جمعه شهرستان بدره، در ادامه به اهمیت و فضیلت اربعین و راهپیمایی میلیونی زائران در این ایام اشاره کرد و گفت: این جوشش میلیونی زائران چیزی جز خواست و اراده حق تعالی نمی تواند باشد.

 

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجتماع وحدت آفرین زائران در اربعینی حسینی خاطر نشان کرد: این اجتماع موجب عزت و سربلندی شیعیان در تمام جهان است.

پایان پیام/ 9