۲ برنامه قرآنی ویژه اربعین حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اجرا می شود

۲ برنامه قرآنی ویژه اربعین حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای ۲ برنامه قرآنی ویژه اربعین حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، گفت: این برنامه ها در قالب مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» و حزب خوانی برگزار می شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های اربعین حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد به سمت و سوی فضای مجازی سوق داده شده است و در این راستا قرآن محور برنامه های امسال قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اجرای مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه»، افزود: این مسابقه ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری برگزار می شود که از منابع مختلف ویژه همگانی و نوجوانان در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است.

وی با اشاره به منابع این مسابقه، خاطرنشان کرد: کتاب «جاذبه حسینی» گزیده بیانات مقام معظم رهبری در 2 موضوع حضرت زینب (س) و اربعین حسینی، کتاب صوتی «زنی که پیامبر بود» از «قیصر امین پور» و کتاب «امام حسین (ع) از انتشارات مسجد مقدس جمکران ویژه نوجوانان برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی مهلت شرکت در این مسابقه را 30 مهرماه جاری اعلام و تاکید کرد: به 40 برگزیده این مسابقه جوایزی اهدا می شود و هر مسابقه دارای یکصد امتیاز بوده و در مجموع 300 امتیاز برای این مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده است و برای هر کانونی که حداقل 20 نفر از اعضای آن در هر مسابقه شرکت داشته باشند، یکصد امتیاز برای کانون مجری منظور می شود.

وی همچنین از اجرای طرح سراسری پویش حزب خوانی قرآن ویژه ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پویش با عنوان «احسان قرآن»در قالب طرح حزب خوانی برگزار می شود که با اهدای ثواب تلاوت به پیشگاه ارواح مطهر شهدا و اسرای كربلا همراه است و علاقمندان به شرکت در این طرح پس از ورود به سامانه بچه های مسجد از این طریق لینک https://bachehayemasjed.ir/signin  از بخش «خدمات ما» وارد طرح شده و حزب اعلام شده در سامانه را ذخیره کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس  خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این طرح هفتم تا 17 مهرماه است و  به شرکت کنندگان در طرح به قید قرعه جوایزی ارزنده اهدا می شود.

پایان پیام/ 130