اینجا هر کانون فرهنگی یک حسینیه است/ قرات زیارت اربعین هم نوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی

اینجا هر کانون فرهنگی یک حسینیه است/ قرات زیارت اربعین هم نوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹
همزمان با اربعین حسینی هر کانون فرهنگی در استان کرمانشاه به یک حسینیه تبدیل شده و شور و حال وصف ناپذیری در میان جا ماندگان اربعین حاکم شده است.

خبرگزاری شبستان_ کرمانشاه: امسال اربعین حسینی حال و هوایی دیگر دارد. در متفاوت ترین محرم و صفر قرن به اربعین رسیدیم. صفحه اربعین از دفتر امسالمان رقم خورد و چشمهای مشتاقان و دلدادگان به کربلای معلی است. توفیق زیارت امسال نصیبمان نشده اما ایران اسلامی به موکبی بزرگ تبدیل شده است.

اما کرمانشاهی که افتخار میزبانی از زوار امام حسین(ع) به ویژه در ایام اربعین را در کارنامه خود دارد دلتنگتر است. امسال اولین سالی بود که صدای قدم های زوار به گوش نمی رسید و گویی دروازه کربلاغم زده است ار نبودشان.

برخلاف سال های گذشته براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مرزهای استان بسته است و پیاده روی اربعین امسال نداشتیم و برگزاری آیین های عزاداری نیز براساس پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

کانون های فرهنگی هنری مساجد که پیشقراولان میزبانی از زوار امام حسین(ع) در این روزها بودند اما امسال با محروم شدن از این فیض فعالیت های خود را تعطیل نکردند و هر کدام با انجام کاری سعی در گرامیداشت این ایام داشتند که از جمله آن می توان قرات زیارت اربعین هم نوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و گویی هر کانون فرهنگی به یک حسینیه تبدیل شده است.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با شعار «گر چه دوریم به یاد تو سخن می گوییم» به اقامه عزای سید و سالار شهیدان پرداختند و در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را در به دور از کربلای حسینی گذراندند.

نذر اربعین امسال در این کانون ها متفاوت تر از سال های گذشته بود و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با توزیع اقلام بهداشتی و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان، محرومان و آسیب دیدگان از کرونا ادای دین کردند.

*اربعین متفاوت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه/ از اجرای طرح احسان قرآن تا کمک های مومنانه

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی نماد همبستگی شیعیان است و نهضت عظیم اربعین حسینی زمینه سازی برای انقلاب مهدوی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه همواره افتخار میزبانی از روار اربعین را داشتند، افزود: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا از این توفیق بی نصیب ماندیم اما با پای دل همه زائر کربلا بودند.

وی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه همواره در ایام اربعین با برپایی موکب های مختلف، انجام فعالیت های فرهنگی، میزبانی از زوار در مساجد . ... در این ایام خدمت رسانی می کردند که امسال با توجه به شرایط کرونایی فضای خدمت رسانی ها نیز متفاوت بود.

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه امسال در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کمک های مومنانه حضوری چشمگیر داشتند و هر کانون بنا بر وسع خود در این پویش حضور داشت.

این مسئول ادامه داد: کانون ها با تهیه و توزیع بسته های معیشتی به خانواده های محروم، آسیب دیده از کرونا و نیازمندان کمک رسانی کردند و به انصاف در این زمینه خوش درخشیدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح احسان قرآن در کانون های فرهنگی مساجد استان بیان داشت: این آیین  در کانون فرهنگی هنری سردار شهید حاجی علیانی برگزار شد و در آین شرکت کنندگان با قرات یک حزب از قرآن کریم ثواب آن را به روح مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و شهیدان مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اهدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچینین برنامه های مختلف عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز در کانون های مساجد برگزار شد.

حجت الاسلام کلات پور گفت: همچنین امروز و همزمان با اربیعن حسینی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هم نوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی زیارت اربعین را قرات کردند و فریاد لبیک یا حسین سر دادند.

پایان پیام/ 66