خدمت رسانی موکب ثارالله به مردم محروم منطقه دشت بزرگ

خدمت رسانی موکب ثارالله به مردم محروم منطقه دشت بزرگ

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹
تقیان با اشاره به ارایه خدمات از سوی موکب ثارالله منطقه دشت بزرگ گتوند به مناسبت اربعین حسینی گفت: این موکب به مدت سه روز در حال توزیع بسته های غذایی و اقلام بهداشتی به نیازمندان است.

«ابراهیم تقیان دشت بزرگ» درگفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات موکب ثارالله دشت بزرگ گتوند استان خوزستان به مناسبت اربعین حسینی و دهه سوم ماه صفر اظهار کرد: قرار است، خدماتی که موکب ثارالله دراربعین سالهای گذشته در مسیر پیاده روی انجام می داد را امسال به مردم محروم در روستای دشت بزرگ گتوند استان خوزستان ارایه دهد.

 

عضو هیئت امنای موکب روستایی ثارالله منطقه دشت بزرگ شهرستان گتوند استان خوزستان بیان کرد: به مناسبت اربعین حسینی به مدت سه روز دراین روستا اقدام به توزیع سه هزار بسته غذایی، 180 بسته بهداشتی دراین منطقه خواهیم کرد.

 

وی همچنین به خدمات این موکب برای مهار ویروس کرونا اشاره کرد وگفت: از زمان شیوع ویروس کرونا یکی از رویکردهای این موکب خدمت رسانی به آسیب دیدگان کرونا بوده است و در همین راستا تاکنون در چهار مرحله 80 بسته غذایی توزیع شده است و سمپاشی و ضدعفونی روستا، توزیع ماسک واقلام بهداشتی به مردم این روستا انجام شده است. در مناسبت هایی همچون نیمه شعبان، ماه رمضان و اعیاد مذهبی و محرم نیز اقدام به خدمات بهداشتی وغذایی به مردم این منطقه محروم ارایه شد.

 

 تقیان گفت: این موکب سال گذشته با جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی مساجد، موکبی جهت تقسیم ارزاق و خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان هم ایجاد کرده بود.

 

عضو هیئت امنای موکب روستایی ثارالله منطقه دشت بزرگ شهرستان گتوند استان خوزستان با اشاره به خدمات این موکب در مسیر پیاده روی اربعین سالهای گذشته گفت: موکب ثارالله سال گذشته 100 هزار پرس غذای گرم میان زوار حسینی توزیع کرد و پذیرایی از زائران با حلیم،صبحانه، شربت نعناع و خرما، اقامه سه نوبت نماز جماعت، غرفه نقاشی کودکان و اهدای بسته های فرهنگی از جمله خدمات این موکب بوده است.

 

 وی ادامه داد: ایستگاه مفقودین، ماساژ، واکس کفش زائران، پخت نان محلی و توزیع حلوا بخش دیگری از خدمات موکب ثارالله منطقه دشت بزرگ گتوند در اربعین سالهای گذشته بوده است که به مدت 14 روز در کشور عراق در مسیر پیاده روی اربعین انجام می شده است.

 

پایان پیام/ 40