فعالیت جهادی موکب جوادالائمه(ع) در روستاهای محروم مشهد؛ از عمران خانه‌ها تا توزیع بسته‌های معیشتی

فعالیت جهادی موکب جوادالائمه(ع) در روستاهای محروم مشهد؛ از عمران خانه‌ها تا توزیع بسته‌های معیشتی

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹
رجب‌پور با اشاره به فعالیت‌های جایگزین موکب جوادالائمه(ع) برای اربعین امسال، گفت: فعالیت‌های عمرانی جهادی در روستاهای اطراف مشهد تا انتهای ماه صفر و توزیع بسته‌های معیشتی میان محرومان ازجمله این فعالیت‌ها است.

«مهدی رجب پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت موکب «امام رضا(ع» در کاظمین در ایام پیاده روی اربعین حسینی سال های گذشته، اظهار کرد: امسال ظرفیت موکب کانون فرهنگی هنری جوالائمه(ع) استان خراسان رضوی که هر سال در کاظمین برپا می شد و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کرد، به کمک های مومنانه اختصاص یافته است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری جوالائمه(ع) استان خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از بچه های کانون در روستاهای اطراف مشهد به منظور فعالیت های عمرانی و جهادی مستقر شده اند؛ کار شناسایی روستاها و منازل و اماکن نیازمند فعالیت های عمرانی جهادی را از یک ماه قبل به همت بچه های مسجد آغاز کردیم و به دلیل محدودیت منابع و نیروی انسانی اولویت بندی را انجام داده و از یک هفته قبل از اربین حسینی فعالیت های عمرانی جهادی را آغاز کرده ایم که تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 

وی با با بیان اینکه فعال سازی ظرفیت های بومی روستاها در این فعالیت های جهادی رویکرد کانون جوالائمه(ع) است، گفت: برای مثال مسئول پروژه را تعیین و مصالح موردنیاز را تامین می کنیم اما در فرآیند اجرا ساکنان روستا و اهالی خانه ای که پروژه ترمیم در آن در حال اجرا است را نیز به کار می گیریم.

 

رجب پور ادامه داد: 20 نفر از بچه های مسجد که نیروهای ماهر مثل بنا و کاشی‌کار هستند به کمک آمده اند و خواهران هم در بخش آشپزی و آموزش کودکان روستایی فعال هستند.

 

وی از توزیع بسته های معیشتی به همت کانون فرهنگی هنری جوالائمه(ع) استان خراسان رضوی در ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و افزود: 50 بسته به ارزش 200 هزار تومان میان نیازمندان توزیع شد تا جایگزین بخشی از خدمات موکب در عراق در سال های قبل شود.

 

رجب پور از برپایی موکب جوادالائمه(ع) در مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر خبر داد و ابراز کرد: آستان قدس رضوی فضایی را در جوار حرم برای برپایی موکب ها در دهه پایانی ماه صفر اختصاص داده که کانون هم در آنجا موکبی را برای ارائه خدمات فرهنگی، تبیین فلسفه نهضت عاشورا و توزیع آب و دمنوش برپا کرده که از دو روز قبل از اربعین حسینی فعال شده و تا پایان ماه صفر فعال خواهد بود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری جوالائمه(ع) استان خراسان رضوی اضافه کرد: سومین برنامه جایگزین فعالیت های موکب اربعینی «جوادالائمه(ع)» اقامه نماز ظهر اربعین در سه محور منتهی به حرم و قرائت زیارت اربعین در خیابان های منتهی به حرم با رعایت پروتکل های بهداشتی بود که همین برنامه را برای روز شهادت امام رضا(ع) در پایان ماه صفر هم داریم.

 

رجب پور با بیان اینکه عزاداری های دهه پایانی ماه صفر را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم، گفت: دهه اول محرم نیز این عزاداری ها با در نظر گرفتن فضای جداگانه و باز برای برادران و خواهران برگزار و مستند آن از رسانه ملی نیز پخش شد.

 

وی با بیان اینکه عدم حضور در زیارت اربعین 99 مانعی برای خدمت رسانی بچه های مسجد در این ایام نبوده است، خاطرنشان کرد: امسال حتی از نظر نیروی انسانی در ارائه خدمات اربعین افزایش داشتیم اگر هر سال 70 خادم به عراق اعزام می شد امسال 200 خادم دست اندرکار برنامه های موکب جوادالائمه(ع) در ایران هستند. به همت خیران و بچه های مسجد در دهه اول محرم 50 میلیون تومان صرف اطعام عزاداران شد و هزینه های 50 میلیونی آخر صفر را نیز بچه های مسجد تامین می کنند.

پایان پیام/ 9