برگزاری طرح ملی «ایران قوی» در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری طرح ملی «ایران قوی» در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

«علیرضا دولت آبادی» به رونمایی از طرح ملی «ایران قوی» که همزمان با آخرین هفته از برگزاری طرح ملی «سه‌ شنبه‌ های تکریم» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طرح ملی «ایران قوی» یک طرح ویژه به شمار می رود که ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) برگزار می شود، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این بازه زمانی می توانند در طرح مذکور شرکت کنند و امتیازات آنها نیز ذیل سامانه «بچه‌ های مسجد» ثبت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» خواهد بود، ادامه داد: این طرح ملی زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد.

 

دولت آبادی ضمن تاکید بر اینکه قالب‌ های ۱۲ گانه تعریف شده‌ ای که در قالب رواق‌ ها و شبستان‌ ها در رویداد ملی «فهما» طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد، یادآور شد: مجموع امتیازهایی که در قالب  طرح ملی ایران قوی از سوی کانون‌ ها در سال جاری تا سال ۱۴۰۰ کسب می شود جمع شده و تقسیم بر دو می شود و بر اساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجموع امتیازهای کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند، اظهار کرد: پس از گذشت بازه زمانی یاد شده توسط داوران ملی در عرصه های ۱۲ گانه داوری می شوند و با توجه به اینکه امسال روند ارزیابی آثار به استان ها واگذار شده، حداقل سه ارزیاب در سطح ملی در استان ها حضور داشته و آثار را داوری و کارشناسی خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: به جهت حفظ سهم استان های مختلف کشور، امتیازات با چند مدل مختلف طراحی و انتخاب شدند که شامل برترین های استانی، برترین های شهرستانی، رقابت های موضوعی خواهند بود.

 

دولت آبادی گفت: بچه‌ های مسجد و اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌ توانند در قالب یکی از رواق‌ های ۱۲ گانه در طرح ملی «ایران قوی» شرکت کنند.

پایان پیام/ 82