اصحاب مساجد باید با تحقیق و پژوهش به دنبال بررسی راه های جذب نوجوانان و جوانان باشند

اصحاب مساجد باید با تحقیق و پژوهش به دنبال بررسی راه های جذب نوجوانان و جوانان باشند

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سخنان سال ۱۳۹۱ خود بر این نکته تاکید داشته اند که برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد موثر باشند، گفت: اصحاب مساجد باید با تحقیق و پژوهش به دنبال بررسی راه های جذب نوجوانان و جوانان باشند.

حجت الاسلام «حسین امیدی» همزمان با فرارسیدن 19 مهرماه؛ سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: رهبر فرزانه انقلاب 19 مهر 1391 در توصیه های ارزشمند خود در جمع روحانیون خراسان شمال فرمودند «من سفارش می کنم کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج» که این سخن ارزشمند نقشه راه و نصب العین فعالیت های فرهنگی مساجد قرار گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه این رهنمود ها موجب افزایش تعامل و همدلی بین اصحاب مسجد شده است، افزود: در مساجد نهاد های مردمی مختلف و ذیل عناوین گوناگون فعالیت می کنند که همه آنها یک هدف را دنبال می کنند و آن احیای کارکرد های مساجد، عمران معنوی خانه های خدا و خدمت به مردم است و لازم است که همگی با همدلی و تعامل به انجام امور بپردازند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سخنان سال 1391 خود بر این نکته تاکید داشته اند که برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد موثر باشند، خاطرنشان کرد: اصحاب مساجد به خصوص مدیران، دست اندرکاران برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج باید با تحقیق و پژوهش به دنبال بررسی راه های جذب نوجوانان و جوانان باشند و نیاز این قشر را شناسایی و برآورده کنند.

حجت الاسلام امیدی در ادامه یادآور شد: برای جذب نوجوان و جوان امروز باید به نکات اشاره شده رهبری در این سخنان بسیار توجه کرد زیرا مولفه هایی از جمله مدارا کردن، مجهز شدن به سلاح علم، سماحت و نیاز سنجی که توسط معظم له بیان شده است، می تواند برای جذب جوانان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره بر اهمیت و کار فرهنگی در فضای مجازی تاکید فرموده اند، گفت: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیدایش گوشی های تلفن همراه و برنامه های فضای مجازی فعالان فرهنگی مساجد باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند به ویژه اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه ها به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه هجمه های دشمن در فضای مجازی بسیار قوی و سریع اتفاق می افتد، افزود: آنها به سرعت نیاز های جوانان و نوجوانان ما را که غالبا مخاطبان آنان هستند را شناسایی می کنند و ما نباید از این امر غافل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در واقع روی سخن رهبری در بیانات 19 مهر با همه فعالان فرهنگی مساجد است، گفت: امروز با فعالیت بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور با اجرای فعالیت ها و برنامه های مختلف در رشته های گوناگون این نهاد به درخت تنومندی تبدیل شده است که می تواند بازوی اجرایی همه نهاد ها و سازمان ها و به ویژه در بخش برنامه های مردمی باشد.

پایان پیام/ 130