از کمک مساجد به اقلیت‌ها در شیکاگو تا افتتاح مسجد «اولترا-مدرن» در غنا

از کمک مساجد به اقلیت‌ها در شیکاگو تا افتتاح مسجد «اولترا-مدرن» در غنا

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹
طرح کمک به مساجد برای حمایت از زنان و اقلیت ها در شیکاگو، افتتاح مسجد «اولترا-مدرن» در غنا و ارائه خدمات بهداشتی نیروهای داوطلب به زائران در مسجدالنبی(ص) ازجمله آخرین اخبار مساجد جهان در ۲۰ مهرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در ۲۰ مهرماه ۹۹:

 

طرح کمک به مساجد برای حمایت از زنان و اقلیت ها در شیکاگو

 

 

 

 

به نقل از «dailyherald»،یکی از گروه های اسلامی در شیکاگو طرحی را برای کمک به مساجد و دیگر موسسه های اسلامی در حمایت از اقلیت ها و زنان راه اندازی کرده است.

 

شورای سازمان های اسلامی گروه ویژه «زندگی سیاهان اهمیت دارد» در شیکاگو با راه اندازی این طرح قصد دارد با نژادپرستی ،تعصب و تبعیض های جنسیتی مبارزه کند.

 

این گروه به بیش از 60 سازمان عضو  از جمله مساجد و مدارس اسلامی خدمت می کند در حالی که نماینده بیش از 400 هزار مسلمان آمریکایی از قومیت ها ، نژادها و فرهنگ های مختلف است.

 

امام «چارلز محمد» ، عضو هیئت مدیره و گروه ویژه «زندگی سیاهان اهمیت دارد» در شیکاگو ، گفت: تعصبات فرهنگی و اقدام علیه زنان ضد ارزش های اسلامی و آموزه های پیامبر اکرم (ص) است.

 

وی در این باره گفت: گروه ویژه برای ترویج عدالت و انجام اقداماتی مانند انتصاب زنان بیشتر در هیئت مدیره و استقبال بیشتر از سیاه پوستان ، لاتین ها و همه نژادها با این نهادها همکاری خواهد کرد.

 

این گروه همچنین بر روی اصلاحات و حمایت از عدالت کیفری ، مسکن ، نیروی کار ، امنیت غذایی و مسائل بهداشتی که بر اقلیت ها تاثیرگذار است کار خواهد کرد.

 

هشدار «عکرمه صبری» نسبت به تلاش اشغالگران برای سیطره بر بخش هایی از مسجدالاقصی

 

 

 

 

به نقل از «النعیم نیوز»، شیخ «عکرمه صبری» رئیس هیئت عالی قدس و خطیب مسجدالاقصی نسبت به تلاش اشغالگران در سیطره بر مکان های مشخصی از مسجدالاقصی  ودست درازی به این مکان هشدار داد.

 

وی افزود: صهیونیست ها به حرمت مسجدالاقصی توجهی ندارند و با این کار می خواهند رابطه مسلمانان با این مسجد را قطع کنند.

 

شیخ عکرمه صبری تاکید کرد: صهیونیست ها به بهانه ساخت معبد موهوم سلیمان بر ویرانه های مسجدالاقصی، شهرک نشینان را برای حمله به این مکان تحریک می کنند.

 

وی افزود: طمع صهیونیست ها تمامی ندارد و حملات مکرر و روزانه به مسجدالاقصی نیز با هدف تغییر و سیطره بر مسجدالاقصی صورت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: صهیونیست ها برای سیطره بر مصلای مروانی و بستن باب الرحمه و گذاشتن در الکترونیکی در این مکان تاکید کردند که این اقدام آنان به شکست انجامیده است.

 

خطیب مسجدالاقصی گفت: تشدید محاصره بر شهرک قدیمی قدس و منع ساکنان خارجی در ورود به مسجدالاقصی، یکی دیگر از اقدامات صهیونیست ها علیه این مکان مقدس است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اشغالگران از ورود مسلمانانی که منزلشان در هزار متری مسجدالاقصی است، جلوگیری کرده اند که این اقدام آنان نیز هیچ گونه توجیهی ندارد.

 

تفسیر سوره «عصر» در مسجد کبود ایروان

 

 

 

 

به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حسینی(ع) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در مسجد «کبود» ایروان برگزار شد.

 

در این مراسم، «ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران، «صادقی» سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان، کارکنان سفارت، کارکنان بانک ملت، تجار ایرانی، دانشجویان و ایرانیان مقیم و دوستداران اهل بیت (ع) حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام موحدی‌فر، امام جمعه و جماعت مسجد کبود ایروان در این مراسم با اشاره به واقعه کربلا، سوره «عصر» را تفسیر کرد.

 

در ادامه، بهروزی به مدیحه سرایی در مدح سرور شهیدان امام حسین(ع) پرداخت.

 

افتتاح مسجد «اولترا-مدرن» در غنا

 

 

 

 

به نقل از « ghgossip»، معاون رئیس جمهوری غنا در افتتاح یک مسجد «اولترا-مدرن» در «پرانگ» واقع در شمال این کشور شرکت کرد.

 

«الحاجی محمود باوومیا» برای راه اندازی این مسجد به مسلمانانی که برای شرکت در مراسم حضور پیدا کردت بودند،ملحق شد.

 

پرانگ در طول سال ها ، مرکز فعالیت های اسلامی بوده است و ساخت چنین مسجد باشکوهی نوعی ادای احترام به بافت و وضعیت این شهر است.

 

معاون رئیس جمهوری غنا در مراسم راه اندازی این مسجد گفت: من از مسلمانان پرانگ درخواست می کنم تا اجازه دهند این مسجد به عنوان خانه خدا و جایی که مسلمانان به طور منظم با یکدیگر دیدار می کنند تا در اتحاد با هم به دعا و نیایش بپردازند آنها را به هم نزدیک تر کند تا روابط خود را تقویت کنند .

 

وی همچنین خواستار استفاده از این مسجد برای تقویت رابطه میان مسلمانان و پیروان ادیان دیگر شد.

 

«الحاجی محمود باوومیا» مسجد را محلی برای نزدیک شدن افراد با هر نژاد،مذهب و پیشینه ای دانست و ابراز امیدواری کرد که این مسجد جدید هم بتواند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

 

با وجود گسترش اسلام در خاورمیانه، آفریقای شمالی و حتی نیجریه، مسلمانان و مسیحیان غنا از روابط خوبی با یکدیگر برخوردار هستند.

 

آمار و ارقام نشان می دهد که مسلمانان حدود 16 درصد از کل جمعیت غنا را تشکیل می دهند.

 

ارائه خدمات بهداشتی نیروهای داوطلب به زائران در مسجدالنبی(ص)

 

 

 

 

به نقل از «عین الوطن»، مدیریت بهداشت مدینه منوره اعلام کرد: نیروهای داوطلب کار خود را در بخش خدمات بهداشتی مسجد النبی(ص) آغاز کردند.

 

این کار با هماهنگی ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) انجام می شود.

 

مدیریت بهداشت مدینه منوره گفت: نیروهای داوطلب برای ارائه خدمات و آگاهی بخشی به زائران در مسجدالنبی(ص) کار می کنند.

 

حج عمره مفرده روز  یکشنبه (13 مهر ماه) در مسجد الحرام از سر گرفته شد.

 

زائران برای زیارت نیز به مسجدالنبی(ص) می روند و برای مقابله با ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه در مساجد اتخاذ شده است.

 

پایان پیام/ 9