انعقاد ۱۵ تفاهم‌نامه در راستای توسعه و تقویت کانون‌های مساجد استان کرمانشاه/ تعامل خوبی با هر سه قوه داریم

انعقاد ۱۵ تفاهم‌نامه در راستای توسعه و تقویت کانون‌های مساجد استان کرمانشاه/ تعامل خوبی با هر سه قوه داریم

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام کلات پور گفت: در راستای توسعه و تقویت کانون های مساجد استان کرمانشاه ۱۵ تفاهم نامه با دستگاه ها و سازمان های مختلف به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حجت الاسلام ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و معاونان ضمن ارائه گزارشی از سرفصل و برنامه های انجام شده در مجموعه اظهار کرد: برنامه های مختلفی به همت همکاران، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویدادهای مختلف از جمله رویداد بین المللی روح مقاومت، رزمایش کمک های مومنانه، مواسات و همدلی و ... صورت گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت خودجوش۱۲۰ کانون فرهنگی استان در زمینه مقابله با کرونا افزود: در راستای اجرای طرح کمک های مومنانه یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت گرم به همت کانون های فرهنگی میان نیازمندان و محرومان شناسایی شده توزیع شده است.

وی گفت: همچنین طی این ایام شاهد راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در کانون ها و به همت اعضای آنها بودیم.

حجت الاسلام کلات پور به حضور کانون های فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با ظرفیتی که در این زمینه وجود دارد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد استان کرمانشاه از  فضای مجازی در جهت بهره برداری و پیشبرد برخی برنامه ها استفاده می کنند.

این مسئول به تعاملات سازنده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه با هر سه قوه اشاره کرد و ادامه داد: با مجموعه استانداری کرمانشاه، قوه قضاییه و مجمع نمایندگان استان تعامل خوب و هم پوشانی خوبی داریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد تفاهم نامه های مختلف با سایر دستگاه ها به منظور توسعه و تقویت کانون ها خبر داد و بیان داشت: در این راستا ۱۵ تفاهم نامه با دستگاه های مختلف استان از جمله جهاد، آموزش و پرورش، کمیته امداد، دادگستری، سپاه حضرت نبی اکرم، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، حوزه های علمیه، بسیج دانش آموزی، بسیج اصناف، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی ، اداره کل بهزیستی به امضا رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای اجرای سه شنبه های تکریم نیز تا کنون هشت برنامه اجرایی شده است که اولین برنامه با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با حضور در منزل شهیدان رضوان مدنی صورت گرفت.

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای توافقات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمانشاه افزود: در اجرای طرح گام دوم انقلاب هم کانون های مساجد استان پیشرو هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون برای ۴۳ کانون فرهنگی در استان مجوز الکترونیک صادر شده است، خاطر نشان ساخت: طی سال گذشته و در راستای اجرای دوره اول فهما هشت هزار نفر به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزوده شد و تعداد اعضا به ۳۰ هزار نفر رسید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه حجت الاسلام کلات پور گفت: به دلیل تنوع قومی و مذهبی در استان روند انجام برخی اقدامات فرهنگی کند می شود.

این مسئول همچنین ضمن تشریح عملکرد واحدهای مختلف مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه بیان داشت: در حوزه های اداری و پشتیبانی و نیز اطلاع رسانی استان کرمانشاه دارای جایگاه مطلوب و خوبی است.

پایان پیام/ 66