توزیع ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی میان محرومان و اجرای پویش احسان قرآن در روزهای پایانی ماه صفر

توزیع ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی میان محرومان و اجرای پویش احسان قرآن در روزهای پایانی ماه صفر

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سعادتی با اعلام تدارک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ویژه روزهای پایانی ماه صفر، گفت: توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی میان محرومان، اجرای پویش احسان قرآن و برگزاری محافل مجازی دعاخوانی ازجمله این برنامه‌ها است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام ویژه برنامه های روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: با توجه به همزمانی این روزها با سالروز رحلت رسول خدا(ص) و نیز ایام شهادت امامان حسن مجتبی و رضا علیهماالسلام، با تاسی به سیره آن حضرات و نیز به منظور کاهش آلام اقتصادی ناشی از شیوه کرونا، با استمرار کمک های مومنانه با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها و همکاری برنامه سمت خدا و جمعی از خیران مسجدی، طرح قربانی ماه صفر و توزیع گوشت آن را اجرا می کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور ادامه داد: مقرر است در قالب این پویش مردمی مسجدی، بیش از 50 هزار بسته گوشت نذری بین محرومان و مستضعفان توزیع شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات و پویش های محرمی ستاد فهما در این ایام نیز ادامه دارد، تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «الحسین(ع)، سفینه النجاه» با همکاری کمیته فرهنگی اربعین در سه بخش کتاب صوتی «زنی که پیامبر بود» از قیصر امین پور و مربوط به حضرت زینب(س)، کتاب «جاذبه حسینی» گزیده بیانات رهبری در خصوص حضرت زینب(س) و اربعین و کتاب «امام حسین(ع)» ویژه نوجوانان در این راستا استمرار یافته است.

 

سعادتی با اشاره به اجرای پویش «احسان قرآن» ویژه اربعین حسینی، تاکید کرد: این پویش برای روزهای پایانی ماه صفر و در دو محور برگزاری محافل مجازی انس با قرآن (به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا برگزاری حضوری ممکن نیست) و نیز مشارکت در حزب خوانی قرآن کریم اجرا می شود.

 

وی درباره دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای روزهای پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد: محافل جلسات دعاخوانی و زیارت از راه دور به صورت مجازی نیز به همت بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

پایان پیام/ 9