از توزیع بسته‌های گوشت قربانی تا فراخوان چهاردهمین جشنواره «آسمان هشتم»

از توزیع بسته‌های گوشت قربانی تا فراخوان چهاردهمین جشنواره «آسمان هشتم»

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹
توزیع ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی میان محرومان در روزهای پایانی ماه صفر، برگزاری دوره‌های طب اسلامی و مشاوره برای بچه‌های مسجد و اعلام فراخوان چهاردهمین جشنواره «آسمان هشتم» ازجمله آخرین اخبار مسجد در ۲۱ مهرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در ۲۱ مهرماه:

 

توزیع ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی میان محرومان و اجرای پویش احسان قرآن در روزهای پایانی ماه صفر

 

 

 

 

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام ویژه برنامه های روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: با توجه به همزمانی این روزها با سالروز رحلت رسول خدا(ص) و نیز ایام شهادت امامان حسن مجتبی و رضا علیهماالسلام، با تاسی به سیره آن حضرات و نیز به منظور کاهش آلام اقتصادی ناشی از شیوه کرونا، با استمرار کمک های مومنانه با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها و همکاری برنامه سمت خدا و جمعی از خیران مسجدی، طرح قربانی ماه صفر و توزیع گوشت آن را اجرا می کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور ادامه داد: مقرر است در قالب این پویش مردمی مسجدی، بیش از 50 هزار بسته گوشت نذری بین محرومان و مستضعفان توزیع شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات و پویش های محرمی ستاد فهما در این ایام نیز ادامه دارد، تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «الحسین(ع)، سفینه النجاه» با همکاری کمیته فرهنگی اربعین در سه بخش کتاب صوتی «زنی که پیامبر بود» از قیصر امین پور و مربوط به حضرت زینب(س)، کتاب «جاذبه حسینی» گزیده بیانات رهبری در خصوص حضرت زینب(س) و اربعین و کتاب «امام حسین(ع)» ویژه نوجوانان در این راستا استمرار یافته است.

 

سعادتی با اشاره به اجرای پویش «احسان قرآن» ویژه اربعین حسینی، تاکید کرد: این پویش برای روزهای پایانی ماه صفر و در دو محور برگزاری محافل مجازی انس با قرآن (به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا برگزاری حضوری ممکن نیست) و نیز مشارکت در حزب خوانی قرآن کریم اجرا می شود.

 

وی درباره دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای روزهای پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد: محافل جلسات دعاخوانی و زیارت از راه دور به صورت مجازی نیز به همت بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

برگزاری دوره‌های طب اسلامی و مشاوره برای بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی در دهه پایانی ماه صفر

 

 

 

 

«علی بحری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های کانون به سمت کمک های مومنانه سوق یافته است به طوری که بنا داریم به مناسبت دهه پایانی ماه صفر 120 بسته معیشتی هر بسته به ارزش 400 هزار تومان را در میان نیازمندان تحت پوشش توزیع کنیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد بیان کرد: خیریه امیر المومنین وابسته به مسجد پنج تن آل عبا(ع) در ماه دو گوسفند را ذبح و گوشت آن را در میان 100 خانواده بی بضاعت تحت پوشش تقسیم می کند.

 

بحری با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و پاسخ به شبهات دینی در فضای مجازی برای مخاطبان کانون، گفت: فعالان مسجد در درالقرآن کانون در حوزه پژوهش های قرآنی کار تحقیقی انجام می دهند و مباحث کاربردی را پیرامون شیوه تاثیرگذاری نماز در انسان و دیگر موضوعات را استخراج می کند.

                                                          

مدیر کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) از برگزاری دوره های طب اسلامی در این کانون به صورت حضوری خبرداد و خاطر نشان کرد: استاد جهانی‌راد از کارشناسان و متخصصان طب سنتی از قم در مسجد حضور می یابد و مشاوره های طب سنتی به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان ارایه می دهد.

 

وی با اشاره به برنامه های کانون قبل از بحران کرونا گفت: برپایی اردوهای زیارتی مشهد و قم و مسجد مقدس جمکران، مداحی و سخنرانی در مناسبت های مذهبی با حضور جوانان از محورهای فعالیتی کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) است.

 

بحری پیرامون فعالیت های کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری، گفت: گروه سرود و تئاتر مسجد یکی از گروه های هنری موفق در سطح منطقه است و نوجوانان و جوانان چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری رتبه های برتری کسب کرده اند. نمایش و اکران فیلم های جشنواره عمار نیز بخش دیگری از برنامه های این کانون است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: همچنین کرسی های تلاوت قرآن کریم قبل از بحران کرونا به صورت ماهیانه در مناسبت های مذهبی با حضور قاریان مطرح کشوری و بین المللی برگزار می شد و هزینه برپایی این کرسی های تلاوت توسط برخی از فعالان کانون پرداخت می شد. علاوه بر آن در راستای نشر فرهنگ اسلامی تلاش کردیم کتابخانه کانون را فعال و در موضوعات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی به مخاطبان خود خدمات ارایه می دهد.
 
 
کمک مومنانه گروه خادم الحسین(ع) به مناطق محروم/ فراخوان چهاردهمین جشنواره «آسمان هشتم»
 
 
 
 
 

«ابراهیم ذاکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از توزیع شش هزار غذای گرم به همت کانون امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار نشد، به همین جهت رویکرد کانون ما که همه ساله اعزام فعالان مسجدی به این مراسم بود، امسال در جهت خدمت به محرومان و نیازمندان بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان افزود: به همت گروه خادم الحسین(ع) کانون در نظر داریم که برای 200 خانواده نیازمند در مناطق حاشیه نشین و محروم بسته معیشتی توزیع کنیم.

 

وی یکی از رویکردهای کانون در کمک های مومنانه را تهیه جهیزیه برای نوعروسان اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۳۰ فقره جهیزیه به ۳۰ نفر از نوعروسان یتیم در سطح شهرستان میناب با کمک خیرین اهدا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان در ادامه از فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره روستایی سرود آسمان هشتم در آبان ماه خبر داد و افزود: فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره «آسمان هشتم» در ۱۰ محور اعلام و  اختتامیه جشنواره در بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار می شود.

 

ذاکری با اشاره به رشته های این جشنواره گفت: طراحی پوستر رضوی، ساخت کلیپ رضوی، نامه ای به امام رضا(ع)، سرود، تئاتر، ساخت فیلم کوتاه رضوی، تولید عکس، نوشته موبایلی از جمله رشته های این جشنواره است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان یادآور شد: قرائت قرآن، قرائت نماز، شعرخوانی، نقاشی رضوی، اذان گویی و اجرای صلوات خاصه ویژه کودکان زیر 12 سال و مسابقات  کتابخوانی بخش دیگری از رشته های این جشنواره است.
 
 
آغاز پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان هم‌زمان با هفته ملی کودک
 
 
 

 

 

هم‌زمان با هفته ملی کودک معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، به‌منظور توسعه و ترویج کتاب‌خوانی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و تعدادی از دستگاه‌ها و نهادهای همکار ملی و بین‌المللی « پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» را با رویکرد مجازی برگزار می‌کند .

 

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها ازجمله نهاد کتابخانه‌های عمومی ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف ، سازمان بهزیستی ، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ، شرکت ارتباطات سیار امین ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود .

 

در چهار دوره برگزاری این طرح در 1820شهر و روستای کشور نزدیک 22 هزار باشگاه کتاب‌خوانی 987 335 هزار عضو فعال هستند که معاونت امور فرهنگی به همه اعضای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان یارانه 50 درصدی کتاب اهدا می‌کند.

 

بــا توجــه بــه فراگیری بیمــاری کرونا پنجمین دوره جــام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کــودک و نوجــوان امســال بــا شــعار « حمایت از سلامت عمومــی و روحیــه نشــاط همــراه بــا تــداوم کتاب‌خوانی» آغــاز می‌شود و رویکــرد آن اســتفاده حداکثــری از امکانــات فضاهــای مجازی اســت .

 

کارگاه‌های آمــوزشی ایــن دوره به سه شکل مجازی، حضوری و بسته فرهنگی برگزار می‌شود. در ایــن کارگاه‌ها موضوعــاتی ماننــد  شیوه‌های تســهیل گری، شیوه‌های ترویـج کتاب‌خوانی، مستندسـازی و روش‌های اجـرایی آن در فضاهـای مجازی، شیوه‌های راه‌اندازی باشگاه‌ها و ارائـه می‌شود. محـور فعالیت‌های مجـازی جـام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کـودکان و نوجوانـان، پایـگاه اینترنـی شـبکه ترویـج کتاب‌خوانی بــه          خواهد بود . bookpromotion.irآدرس  

 

طرح کلی برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان:

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان رقابتی است میان باشگاه‌های کتاب‌خوانی در شهرها و روستاهای سراسر ایران که در سال ۱۳۹9 با شرایط زیر برگزار می شود:

1- فعالیت باشگاه‌های کتاب‌خوانی دائمی بوده و هر زمان از سال با شرایطی که در این شیوه‌نامه آمده است، علاقه‌مندان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت، باشگاه خود را ثبت کنند .

2- باشگاه‌هایی که در سال‌های قبل ثبت‌شده‌اند، در سال ۱۳۹9 هم رسمیت دارند و می‌توانند در جام باشگاه‌ها شرکت کنند و‌ از‌ تخفیف کتاب برخوردار شوند .

3- تسهیلگرانی می‌توانند باشگاه تشکیل دهند که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده باشند. تسهیلگرانی که در سال‌های گذشته دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند، می‌توانند در سال 1399 باشگاه جدید هم تشکیل بدهند.

4- دوره‌ی جدید کارگاه‌های آموزشی برای تسهیلگران مطابق شیوه‌نامه‌ها برگزار خواهد شد و اخبار و اطلاعات مربوط به برگزاری این کارگاه‌ها از طریق وب‌سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی اطلاع رسانی خواهد شد .

5- کارگاه‌های حضوری در صورتی برگزار خواهند شد که به تشخیص مسئولان، شرایط سلامت عمومی فراهم‌شده باشد .

6- کار تسهیلگران داوطلبانه است .

7- تسهیلگران پس از گذراندن کارگاه آموزشی می‌توانند طبق شیوه‌نامه، باشگاه کتاب‌خوانی ثبت کنند .

. 8- باشگاه‌های کتاب‌خوانی ثبت‌شده می‌توانند در رقابت‌های جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی شرکت کنند

9- باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهری و روستایی برای شرکت در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی ابتدا باید در مرحله‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی در شهرستان شرکت کنند .

برگزیدگان جام باشگاه‌های شهرستان به شرح زیر به دبیرخانه‌ی مرکزی در تهران معرفی می‌شوند :

الف) سه تا پنج باشگاه برگزیده

ب) سه تا پنج نامه‌ی برگزیده

ج) سه تا پنج فیلم برگزیده

د) سه تا پنج کتاب برگزیده به انتخاب اعضای باشگاه‌های شهرستان

ه) یک کتاب‌فروش فعال در شهرستان

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور با حضور برگزیدگان شهرستانی در رشته‌های پنج‌گانه برگزار خواهد شد. علاوه بر این داوران بر اساس مستندات پرونده‌ی باشگاه‌ها از میان تسهیلگران کل باشگاه‌های راه‌یافته به مرحله‌ی کشوری، تسهیلگران برگزیده را نیز معرفی خواهند کرد .

همچنین  استان‌ها می‌توانند در صورت تمایل مرحله‌ی استانی داشته باشند و برگزیدگان استانی را معرفی و از آنان تقدیر کنند .

ثبت نام پنجمین دوره این برنامه از طریق سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس ذیل قابل انجام است .

www.bookpromotion.ir

 

برپایی مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر در مسجد جامع نظام مافی

 

 

 

مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در مسجد جامع نظام مافی از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه ساعت ۱۸ برگزار می شود.

 

این مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی در فضای باز مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

یادآور می شود، مسجد جامع نظام مافی در جنت آباد جنوبی واقع شده است.

پایان پیام/ 9