تمدید مهلت شرکت در سومین سوگواره «اربعین» تا دوم آبان/ارسال آثاری از عراق و کویت به سوگواره

تمدید مهلت شرکت در سومین سوگواره «اربعین» تا دوم آبان/ارسال آثاری از عراق و کویت به سوگواره

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹
طاهری با اعلام تمدید مهلت شرکت در سومین سوگواره هنری «اربعین» تا دوم آبان ماه، گفت: هدف از این سوگواره که از سرح محلی آغاز شد و اکنون با ارسال آثار از دیگر کشورها نیز مواجه شده، کمک به جهانی شدن فرهنگی حسینی است.

«علی طاهری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تمدید مهلت شرکت در سومین سوگواره هنری «اربعین» خبر داد و اظهار کرد: اگرچه امسال به دلیل عدم برگزاری راهیپمایی عظیم اربعین در پی شیوع کرونا، این دغدغه وجود داشت که میزان مشارکت در سوگواره چگونه خواهد بود اما به لطف خدا کار روی زمین نماند و با توجه به استقبال گسترده از این سوگواره نه فقط از تهران و سراسر کشور بلکه از کشورهایی همچون عراق، بنگلادش و کویت، مهلت شرکت در آن که پیش از این 26 مهرماه اعلام شده بود، تا جمعه، دوم آبان ماه تمدید شد.

 

 

 

 

 

مسئول کمیته برنامه ریزی و محتوایی سومین سوگواره هنری اربعین ادامه داد: تاکید بیشتر این سوگواره به تناسب شرایط، بحث دلتنگی های عدم حضور در راهپیمایی و نیز اربعین و شهید حاج قاسم سلیمانی است که به دلیل نزدیک شدن به نخستین سالگرد شهادت ایشان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی آثار ارسالی به این سوگواره، گفت: سال گذشته نزدیک به یک هزار اثر به سوگواره ارسال شد، اما با توجه به استقبال در سومین دوره و نیز تمدید مهلت زمانی شرکت در آن، پیش بینی می شود که آثار ارسالی از دوره پیش بیشتر باشد. خوشبختانه، آثار ارسالی مربوط به بخش های مختلف است و تنوع دارد.

 

طاهری با بیان اینکه خوان کرم امام حسین(ع) ظرفیت جهانی شدن را دارد و ما نیز درصدد تحقق این مهم هستیم، تاکید کرد: هدف از برگزاری سوگواره هنری اربعین که در سال نخست در سطح محلی و در سال دوم در سطح فراتر و کشوری برگزار شد و امسال حتی جنبه بین المللی نیز یافته، این است که بتوانیم به جهانی شدن نام و فرهنگ حسینی کمک کنیم.

 

 

 

 

وی با اشاره به بخش های این سوگواره، ادامه داد: در بخش ادبی رشته های داستانک، دل‌نوشته و خاطره نویسی، در بخش فیلم و عکس رشته های فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس و در بخش ویژه کودکان رشته های شعرخوانی و نقاشی برای این سوگواره در نظر گرفته شده و از خانواده ها تقاضا داریم که کودکان را برای شرکت در این سوگواره تشویق کنند.

 

طاهری درباره زمان داوری و اعلام نتایج این سوگواره بیان کرد: بعد از اتمام مهلت شرکت، داوری آثار ارسالی با حضور ظرفیت های بومی محله صدر و نیز داوران زبده انجام و نتایج اعلام می شود.

 

وی درباره محتوای آثار بین المللی شرکت کننده در سومین سوگواره هنری اربعین خاطرنشان کرد: آثار ارسالی از بنگلادش مربوط به دلتنگی ها و حسرت های ناشی از عدم حضور در راهپیمایی اربعین است اما در آثار ارسالی از عراق و کویت، جلوه های این شکوه و عظمت به چشم می خورد.

 

گفتنی است، سومین سوگواره هنری اربعین به همت مسجدالمتقین تهران (واقع در محله صدر) و با تکیه بر ظرفیت های مردمی در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/ 9