دومین رویداد ملی «فهما» در قالب «ایران قوی» اجرا می شود

دومین رویداد ملی «فهما» در قالب «ایران قوی» اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه دومین رویداد ملی «فهما» در قالب «ایران قوی» اجرا می شود، گفت: در قالب این طرح فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزیابی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (چهارشنبه 23 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه شورای طرح و برنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح «ایران قوی» برای اجرای دومین رویداد ملی «فهما» همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شد که و تا دهه مبارك فجر و ولادت حضرت زهرا (س) ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه پياده سازی فرم های ثبت فعالیت ها و اطلاعات کانون و فرآيند اين طرح در سامانه «بچه های مسجد» در اين بازه زمانی انجام خواهد شد، افزود: در قالب این طرح سه شبستان «هنر»، «فرهنگ» و «نوآوری» با 12 رواق «نمایش»، «سرود»، «قلم»، «فیلم»، «ترنج»، «نور»، «کتاب»، «دانش»، «رسانه»، «همدلی»، «کارآفرینی» و «فن آوری» برای ثبت برنامه ها در نظر گرفته شده است که حوزه فعالیتی کانون های مساجد را تعریف می کند و به هریک نیز امتیاز هایی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت (ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» نیز سرفصل برنامه ها خواهد بود.

حجت الاسلام امیدی یادآور شد: پس از گذشت بازه زمانی اجرای طرح، آثار ثبت شده توسط داوران ملی داوری می شوند و با توجه به اینکه امسال روند ارزیابی آثار به استان ها واگذار شده است، حداقل سه ارزیاب در سطح ملی در استان ها حضور خواهند داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با قدردانی از همراهی و همکاری مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و اصحاب رسانه در اجرای اولین رویداد ملی «فهما» در سال 98، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و جدیت در ثبت فعالیت های صورت گرفته و انعکاس این فعالیت ها در رسانه ها بتوانیم شاهد ارتقای جایگاه استان فارس در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 1398 استان قم عنوان پایتختی «فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است را به خود اختصاص داد و مجموع امتیازات کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می کند، یادآور شد: مجموع امتیازات کانون ها در طرح ملی «ایران قوی» در سال جاری تا سال 1400 بر 2 تقسیم می شود و براساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد.

 

پایان پیام/ 130