اهدای افزون بر ۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به کانون‌های برتر گیلان در رویداد ملی فهما

اهدای افزون بر ۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به کانون‌های برتر گیلان در رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹
حجت‌‌‌الاسلام رضوانی‌نژاد از اهدای بیش از ۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به ۴۷ کانون برتر مساجد گیلان در رویداد ملی فهما خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه ۴۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان در رویداد ملی فهما به عنوان کانون‌های برتر استان معرفی شدند اظهار کرد: در راستای حمایت از این کانون‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال(۲۸۰ میلیون تومان) وام قرض‌الحسنه بدان‌ها اختصاص می‌یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مبلغ این وام برای کانون‌ها متغیر و بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است اذعان کرد: این وام ویژه مسئولان کانون‌های برتر گیلان در فهما است.

 

وی اهدای مبلغ نقدی  ۶۷۴ میلیون ریالی به کانون‌های برتر را از دیگر حمایت‌های انجام شده در این راستا دانست و تصریح کرد: همچنین اهدای ۱۷۰ کارتن کتاب به مبلغ ۵۹۰ میلیون ریال به‌منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی به کانون‌های برتر فهما از دیگر اقدامات است.

 

رضوانی‌نژاد افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری افزون بر چهار میلیارد ریال کتاب‎ و وام قرض الحسنه به کانون‌های برتر(بالای ۱۰ هزار امتیاز) اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به امتیاز کسب شده توسط سایر کانون‌های مساجد استان اذعان کرد: اکثریت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان در رویداد فهما افزون بر پنج هزار امتیاز کسب کرده‌اند که تخصیص هدایای نقدی برای کانون‎های بین هشت تا ۱۰ هزار امتیاز نیز در دست پیگیری است.

 

رضوانی‌نژاد ثبت فعالیت‌های کانون و اطلاعات اعضای کانون در سامانه بچه‌های مسجد را از مولفه‌های اصلی کسب امتیاز در رویداد فهما عنوان کرد و بیان داشت: این فعالیت‌ها در هشت موضوع و ۱۸ عرصه است که سال گذشته کانون‌های مساجد استان موفق به کسب بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار امتیاز شدند.

 

وی با بیان اینکه انتخاب دومین دوره رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران نیز با سه شبستان و ۱۲رواق تعریف شده و نزدیک به ۹۰درصد شاخص‌ها شناسایی و انتخاب می‌شود خاطرنشان ساخت: فهمای سال 99 با عنوان «ایران قوی» از هفته دفاع مقدس شروع شده که کانون‎ها می‌توانند تا دهه فجر نسبت به ثبت فعالیت‌ها و اخذ امتیاز اقدام کنند.

پایان پیام/ 596