برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس

برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با اشاره به برپایی برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد استان فارس، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است.

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: همه ساله در ایام دهه پایانی ماه صفر که مصادف با ایام رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و 2 کوکب آسمان امامت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) است، برنامه ها و محافل سوگواری و عزاداری به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم های عزاداری به شکل های مختلف حضوری و یا مجازی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است، افزود: طبق گزارش هایی که از کانون ها رسیده است، نذورات ویژه این ایام بیشتر به صورت بسته های غذایی شامل اقلام ضروری، شوینده و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به پخش زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از بعید توسط کانون های مساجد از گلدسته ها و ماذنه های مساجد استان، اظهار داشت: با تاسی از کریم اهل بیت (ع) نذورات و بسته های کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند و به ویژه آسیب دیدگان از ویروس کرونا تقسیم می شود.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط و امکان حضور در حرم مطهر رضوی در سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا فراهم نیست، در شب و روز شهادت امام رضا (ع) صلوات خاصه حضرت از گلدسته ها و ماذنه های مساجد پخش خواهد شد تا زمینه توسل ارادتمندان آن حضرت فراهم شود.

پایان پیام/ 130