مرمت و بازسازی ۱۸ مسجد و امامزاده در استان زنجان

مرمت و بازسازی ۱۸ مسجد و امامزاده در استان زنجان

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه سال گذشته۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت ۱۸ مسجد و امامزاده استان زنجان اختصاص داده شد، گفت: این در حالی است که در استان ۱۴۰۰ مسجد و ۱۳۲ امامزاده وجود دارد و این اعتبارات ناکافی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: بودجه خاصی در ارتباط با مساجد دست اوقاف نیست و این نهاد تنها توزیع کننده بودجه است که سال قبل 160 میلیون تومان برای مساجد و امامزادگان کل استان در نظر گرفته شده بود که اوقاف آن را طبق اولویت هزینه کرد.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه در راستای کمک به بازسازی و توسعه مساجد طرح مودت در حال اجراست، تصریح کرد: تا کنون در قالب طرح مودت 4 میلیارد و 230 میلیون تومان کمک شده است.

 

وی به پیگیری های انجام شده جهت ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اساسنامه رسیدگی به امور مساجد در استان تشکیل شده است و در اولین فرصت احکام اعضاء ابلاغ خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به برخی از طرح‌های شاخص اجرا شده توسط اوقاف و امور خیریه بیان کرد: طرح مهر تحصیلی از جمله این طرح‌ها بود که در قالب 700 بسته برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

 

وی همچنین از تشکیل مرکز خیریه در زنجان نیز خبر داد و گفت: 21 نفر از افراد ذینفوذ و دارای اعتبار در این مرکز ساماندهی شده‌اند تا در طرح‌های خیریه اوقاف از ظرفیت آنها استفاده شود.

 

کرمی از کمک 577 میلیون تومانی مردم در این مرکز خیریه خبر داد و افزود: این کمک برای تهیه بسته معیشتی ایتام، آزادی زندانیان، خرید لوازم خانگی و ویلچر هزینه شد.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی این سازمان حفظ و نگهداری موقوفات است، با توجه به اینکه در طول تاریخ موقوفات مورد تاراج و سرقت افراد بی‌دین قرار گرفته است، گفت: اما بعد از انقلاب خیلی از موقوفات احیا شد و اکنون نیز این کار با جدیت دنبال می‌شود و بعد از انقلاب ۳۰ هزار موقوفه به موقوفات اضافه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی انسان‌های غافل موقوفه‌خواری می‌کنند، تصریح کرد: ما با کمک مردم با این مسئله برخورد می‌کنیم.

 

وی گفت: در این بین بعضی نهادها علاوه بر اینکه به لحاظ شرعی و قانونی با مسائل اوقاف آشنا هستند اما حقوق موقوفات را پرداخت نمی‌کنند و باید با تعامل مشکلات حل شود و تا هیچ فرد و ارگانی به املاک موقوفات دست‌درازی نکند.

پایان پیام/ 73