تشکیل گروه اندیشه‌ورز و اعطای وام کارآفرینی به بچه‌های مسجد در کانون «عصر انتظار»

تشکیل گروه اندیشه‌ورز و اعطای وام کارآفرینی به بچه‌های مسجد در کانون «عصر انتظار»

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹
باجلان با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار»، گفت: این هیئت در محورهای فرهنگی و هنری اقدام به ارایه ایده و طرح می کند. علاوه بر این، یکی از رویکردهای این کانون ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار است.

«زهرا باجلان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های پیش روی کانون «عصر انتظار»، اظهار کرد: بنا داریم به همت نوجوانان و جوانان عضو این کانون هیئت اندیشه ورز تشکیل دهیم تا در فعالیت های فرهنگی، هنری و تولید کلیپ ایده و طرح برای اجرا در کانون ارایه دهند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عصر انتظار (واقع در جوار مسجد حضرت قائم(عج) شهرستان پاکدشت استان تهران) افزود: به همت هیئت اندیشه ورز از مدت ها قبل با همکاری سازمان فنی و حرفه ای منطقه پاکدشت، دوره های مهارت افزایی، هنری و فرهنگی برای اعضا و فعالان این کانون مسجدی برگزارمی کنیم و از این طریق بسیاری از خانواده های بی بضاعت که توان پرداخت هزینه بالای کلاس های دیگر مراکز فرهنگی را ندارند، از بهترین آموزش ها به صورت رایگان بهره مند می شوند.

 

وی از فراهم کردن وام اشتغال آفرینی برای کسانی که در دوره های فنی و مهارتی شرکت کردند، خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای این کانون ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار است که در همین زمینه دوره های سبدبافی برای این بانوان برگزار می شود و پس از کسب مهارت و آموزش های لازم بسیاری از آموزش دیدگان توانسته اند، کسب درآمد کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عصر انتظار مسجد حضرت قائم(عج) شهرستان پاکدشت استان تهران کمک به خانواده های بی بضاعت را یکی از رویکردهای این کانون برشمرد و گفت: در همین راستا در ماه های محرم و صفر در چند نوبت بسته های معیشتی و غذای گرم برای 200 خانوار نیازمند توزیع شد.

 

باجلان پیرامون دیگر دوره های آموزشی که در این کانون برگزار می شود، گفت: برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی، ابتهال، نهج البلاغه شناسی، تفسیر قرآن، حفظ قرآن کریم، تواشیح، صحیفه سجادیه، جلسات هفتگی دعای کمیل و توسل بخش دیگری از برنامه هایی است که در محور قرآن و عترت در کانون عصر انتظار در مسجد حضرت قائم(عج) برگزار می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری عصر انتظار به تشکیل گروه میقات با حضور دختران نوجوان و جوان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست هایی با هدف تبیین هویت دختر اسلامی ایرانی و تبیین ویژگی های دختر مسلمان از موضوعاتی است که در این گروه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

گفتنی است، کانون «عصرانتظار» مسجد حضرت قائم(عج) در بلوار امام رضا(ع) میدان پارچین شهرستان پاکدشت استان تهران واقع شده است. این کانون فرهنگی هنری از سال 94 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان شناخته شده است و در نخستین رویداد ملی فهما به عنوان کانون برگزیده معرفی شد.

پایان پیام/ 40