توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه جهیزیه برای جوانان بی‌بضاعت به همت مسجدی‌ها

توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه جهیزیه برای جوانان بی‌بضاعت به همت مسجدی‌ها

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام موسوی متقی با بیان‌اینکه کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان یکی از رویکردهای مسجد جامع اراج است، گفت: پس از بحران کرونا در سه مرحله به ۲۵۰ نیازمند تحت پوشش، بسته‌های معیشتی توزیع شد.

حجت الاسلام «سیدمحمد کاظم موسوی متقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکرد و برنامه های مسجد جامع اراج واقع در «منطقه اقدسیه»، اظهار کرد:  از زمان بحران کرونا تاکنون در سه مرحله کمک رسانی و توزیع بسته های معیشتی به 250 نیازمند تحت پوشش مسجد را در دستور کار قرار دادیم.

 

امام جماعت مسجد جامع اراج با اشاره به اینکه کمک رسانی به محرومان از ابتدای تاسیس این مسجد مورد توجه بوده و کمک های مسجد مختصص به بحران پس از کرونا نیست، افزود: موسسه خیریه جوادالائمه(ع) از سال 73 در این مسجد فعالیت می کند و در ابتدای تاسیس آن تنها  10 خانواده نیازمند را تحت پوشش قرار داده بود، اما اکنون 250 نفر در قالب 75 خانوار تحت پوشش خیریه مسجد هستند.

 

وی توانمندسازی خیریه مسجد را یکی از رویکردهای مورد توجه دانست و تصریح کرد: ما در توانمندسازی خیریه مسجد دو نگاه را مورد توجه قرار می دهیم، نگاه اول اینکه به نیازمندان تحت پوشش کمک معیشتی موقت داشته باشیم و نگاه دوم اینکه نیازمندان تحت پوشش را توانمندسازی دائمی کنیم به این معنا که اقتصاد پایدار برای آنها فراهم کنیم. به عنوان مثال اگر فردی نیازمند به شغل است، بتوانیم برای او کسب و کار فراهم کنیم و اگر مشکل مسکن دارد در صورت امکان بخشی از مشکل او برای تهیه سرپناه را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی متقی تهیه جهیزیه برای جوانان بی بضاعت را از دیگر از برنامه های خیریه این مسجد برشمرد و گفت: در طول سال 15 جهیزیه کامل برای نیازمندان فراهم می کنیم تا بخشی از مشکلات جوانان در ابتدای زندگی حل شود.

 

امام جماعت مسجد جامع اراج تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری محرم و صفر در این مسجد برگزار شد و قبل از بحران کرونا در طول سال سه نوبت نماز جماعت اقامه می شد، ضمن اینکه پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری تلاش می کند که گامی در جهت جذب نوجوانان و جوانان به مسجد بردارد.

 

وی پیرامون فعالیت های کانون فرهنگی هنری جواد الائمه(ع) مسجد جامع اراج خاطرنشان کرد: روخواني قرآن، روخواني قرآن، تواشیح، اردويي و گردشگری، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، سرود، دوره های بصیرت افزایی و اخلاق، آموزش رایانه،فنی و حرفه ای، سواد رسانه ای، برنامه های هنری، هنرهای تجسمی، داستان نویسی، آموزش پویانمایی، توسعه و ترویج کتابخوانی و فعالیت های ورزشی بخشی از برنامه های کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) قبل از بحران کرونا بوده است.

 

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع اراج در اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، محله اراج واقع شده است.

 

 

 

پایان پیام/ 40