ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران برای ۹ ربیع‌الاول/ اجرای طرح «رحمة‌الواسعه» و گام چهارم قربانی برای امام زمان(عج)

ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران برای ۹ ربیع‌الاول/ اجرای طرح «رحمة‌الواسعه» و گام چهارم قربانی برای امام زمان(عج)

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تشریح ‌برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول در مسجد جمکران، گفت: پخش برنامه زنده «با تو عهد می بندیم»، اعزام سفیران مهدوی به بیمارستان‌های کشور و اجرای مرحله چهارم نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)، ازجمله این برنامه‌ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه یوم الله 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام مهدی(عج)، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران همه ساله به مناسبت این روز میزبان و مجری برنامه ها و همایش های متعددی بود و امسال نیز ویژه برنامه های متنوعی همچون «عهد سربازی» ویژه صبحگاه مشترک با نیروهای نظامی و انتظامی، «عهد جانان» ویژه تجدید عهد طلاب با امام عصر(عج)، تجدید عهد دانشجویی «عصر آفتاب» با حضرت حجت(عج) و مراسم سوگواری شب و ظهر شهادت امام عسکری(ع) را تدارک دیده بودیم.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اما با توجه به شیوع موج سوم کرونا و افزایش مبتلایان و جانباختگان این ویروس منحوس و نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی مبارزه با کرونا در قم، تصمیم بر عدم برگزاری همایش ها، مراسم ها و اجتماعات 9 ربیع الاول گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه همه برنامه های میعاد منتظران برای 9 ربیع الاول امسال بدون حضور مستمع و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اجرا و پخش می شود، گفت: این ویژه برنامه ها از روز جمعه، دوم آبان ماه آغاز می شود، در صبح این روز از ساعت 6 و 15 دقیقه دعای ندبه از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی قم روی آنتن می رود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی تاکید کرد: همچنین از عصر جمعه، دوم آبان ویژه برنامه «با تو عهد می بندیم» از ساعت 18 و 30 روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می رود؛ پخش این ویژه برنامه تا دوشنبه، 5 آبان ادامه دارد و شامل بخش های کارشناسی، شعرخوانی، گفت و شنود با مهمانان و ... می شود.

 

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های تلویزیونی دیگری نیز برای این ایام تدارک دیده ایم که هنوز شبکه و ساعت پخش آن مشخص نیست، گفت: صبح، دوشنبه، 5 آبان همزمان با 9 ربیع الاول از ساعت 9 صبح ویژ برنامه «عهد سربازی» با همکاری شبکه استانی قم و با حضور جمعیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا و از شبکه نور پخش می شود. همچنین عصر همان روز از ساعت 16 و 30 دقیقه ویژه برنامه «عصر همدلی» روی آنتن سیمای نور می رود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: برگزاری مسابقه تلویزیونی پیامکی «با تو عهد می بندیم» با همکاری رسانه ملی و تولید و پخش کلیپ ها و محتواهای مهدوی و منتظرانه از رسانه ملی و در فضای مجازی نیز از برنامه های میعاد منتظران برای یوم الله 9 ربیع الاول است.

 

وی با بیان اینکه مراسم های این ایام در مسجد مقدس جمکران و بدون حضور جمعیت برگزار می شود، تصریح کرد: آئین عزاداری شب و شام شهادت امام عسکری(ع)، پدر امام زمان(عج) و نیز مراسم های 9 ربیع الاول از سوم تا پنجم آبان با حضور چهره های سرشناس منبر حجج اسلام والمسلمین حسینی قمی، رفیعی، میرباقری، پناهیان و فرحزاد و ذاکران اهل بیت(ع) عباس حیدزاده، غلامرضا زاده، حسینی نژاد، سیدرضا نریمانی، مهدی رسولی و حسن شالبافان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی از اجرای طرح «رحمه الواسعه» به مناسبت 9 ربیع الاول خبر داد و بیان کرد: طی این طرح سفیران مهدوی مسجد مقدس جمکران در قالب گروه های متعدد به استان های مختلف عازم می شوند تا ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به کادر درمان و مدافعان سلامت، متبرکات مسجد مقدس جمکران را نیز به آنها اهدا کنند. تا کنون حضرو این سفیران در 20 استان قطعی شده است.

 

وی درباره استمرار کمک های مومنانه در قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی در میعاد منتظران، خاطرنشان کرد: مرحله چهارم نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) در این قرارگاه از 9 تا 17 ربیع الاول حدفاصل سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) تا میلاد باسعادت رسول خاتم(ص)، به منظور توزیع گوشت نذری میان محرومان و نیازمندان اجرا می شود و علاقمندان برای شرکت در آن می توانند از طریق مراجعه به سایت مسجد مقدس جمکران و یا کد دستوری *780*313# اقدام کنند.

پایان پیام/ 9