آموزش‌ بچه‌های مسجد در طرح ملی ایران قوی؛ از سرود تا ادبیات و داستان‌نویسی

آموزش‌ بچه‌های مسجد در طرح ملی ایران قوی؛ از سرود تا ادبیات و داستان‌نویسی

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سعادتی از ارائه آموزش‌های فرهنگی هنری به اعضای کانون‌های مساجد ذیل طرح ملی ایران قوی خبر داد و گفت: رویکرد ما در ارائه این آموزش‌ها ارائه محتوای صرف نیست، بلکه می‌کوشیم ارتباط دوسویه با آنها برقرار و به کیفی‌سازی تولیدات بچه‌های مسجد کمک کنیم.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های هنری ادبی‌ای که ذیل طرح ملی «ایران قوی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود، اظهار کرد: آموزش در رشته های سرود، ادبیات، داستان نویسی، خوشنویسی با محور خط نستعلیق و ... از طریق سامانه بچه های مسجد ازجمله این برنامه ها است که در رواق های دوازدگانه به تناسب رشته ها ارائه می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: رویکرد ما در این آموزش ها، ارائه صرف مباحث آموزشی نیست بلکه تلاش داریم تا ارتباطی دوسویه با بچه های مسجد برقرار و تولیدات بچه های مسجد را کیفی سازی کنیم.

 

وی تاکید کرد: در این راستا تولیدات آموزشی مربوط به نویسندگی در رواق قلم آماده شده و در رواق ترنج که استان اردبیل معین آن است، آموزش های مربوط به خوشنویسی توسط استاد شریفی در حال آماده سازی است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: همچنین در بخش سرود آموزش های متمرکز را برای بارگذاری در سامانه بچه های مسجد تدارک دیده ایم.

 

سعادتی درباره دیگر برنامه های آتی معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره شعر آئینی با عنوان «سوگواره ایل» با تولیت یاسوج و اجرای رویداد «یاد شهیدان» ویژه هفته بسیج با همکاری بنیاد شهید نیز از جمله برنامه های پیش روی این معاونت است که با کسب مجوز بارگذاری در سامانه بچه های مسجد، وارد مرحله اجرا می شود.

 

گفتنی است، طرح ملی «ایران قوی» از 19 مهرماه تا سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود.

پایان پیام/ 9