عضویت ۱۵۰ نفر از هیات امنای مساجد زنجان در هسته همیار سلامت

عضویت ۱۵۰ نفر از هیات امنای مساجد زنجان در هسته همیار سلامت

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹
فاتحی نژاد با اشاره به تشکیل هسته همیار سلامت در راستای کنترل ویروس کرونا گفت: ۱۵۰ نفر از هیات امنای مساجد زنجان عضو هسته همیار سلامت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: هسته همیار سلامت در زنجان تشکیل شده و ۱۵۰ نفر از اعضای شاخص هیات امنا مساجد به عضویت این هسته درآمده اند.

 

محمدتقی فاتحی‌نژاد هدف از تشکیل این هسته را کنترل ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا شاهد همراهی پررنگ مساجد زنجان در کنترل ویروس و دستگیری از آسیب دیدگان کرونا بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه با فراگیر شدن بیماری کرونا در منطقه بسیاری از مشاغل به خصوص اقشار مختلف آسیب‌پذیر جامعه آسیب‌های جدی دیدند که در این بین کمک‌‌های دولتی و بخش‌های خصوصی به ویژه خیرین در سطح منطقه شکل گرفته است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: در چهارم و پنجم ربیع الاول تعداد ۳۰۰ بسته‌های حمایتی و ارزش ریالی آن حداقل ۴۰۰ هزار تومان  ویژه خانواده‌های نیازمند در قالب طرح احسان ماندگار که شامل برنج، رب، حبوبات، روغن، ماکارانی و مرغ توزیع خواهد شد.

 

وی افزود: سبد غذایی در نظر گرفته در مجموعه ۱۲ میلیون و تهیه و تامین تعداد یک هزارعدد مرغ به ارزش ۱۱ میلیون تومان که در کل مجموعه به مبلغ  ۲۳ میلیون که در هفته جاری ما بین مستمندان توزیع می‌شود.

 

وی در ادامه به هفته وقف و عملکرد اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: برخورد قاطع با موقوفه خواران در اولویت اوقاف قرار دارد و در این زمینه از طریق مراجع قضایی پیگیر برخورد حساب شده و جدی با متصرفان املاک وقفی و استرداد موقوفه‌ها هستیم.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری، تاکنون تعداد ۱۵ پرونده در مراجع قضایی طرح، احکام صادره له موقوفه سی مورد و این روند همچنان ادامه دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تصرفات و زمین خواری دریغ نخواهم کرد و در این زمینه در صد هستیم تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: وقف به عنوان سرمایه اجتماعی یک اولویت اساسی و مهم است و باید با ایجاد اعتمادسازی به عنوان یک مولفه مهم در این زمینه اجازه ندهیم کمترین انحراف در این حوزه به وجود آید.

پایان پیام/ 73