کمک مومنانه بچه‌های مسجد به ۲۰۰ پاکبان/ برگزاری مسابقات مجازی قرآن در دوره کرونا

کمک مومنانه بچه‌های مسجد به ۲۰۰ پاکبان/ برگزاری مسابقات مجازی قرآن در دوره کرونا

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۹
اصلانی با اشاره به استمرار کمک‌های مومنانه از سوی اعضاء و فعالان کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت»، گفت: در مرحله جدید توزیع بسته‌های معیشتی، به ۲۰۰ نیروی پاکبان شهرداری کمک‌رسانی می‌شود.

«مصطفی اصلانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» مسجد علی بن ابیطالب(ع) (واقع در خیابان آیت الله کاشانی)، اظهار کرد: فعالیت های کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» پس از بحران کرونا، به صورت غیرحضوری انجام می شود، به گونه ای که بسیاری از فعالیت های فرهنگی، قرآنی که به صورت حضوری برگزار می شد، درحال حاضر به صورت مجازی از طریق کانال مسجد برنامه های برنامه ریزی شده برگزار می شود و تا به حال در چند نوبت مسابقات قرآنی به صورت مجازی برای کودکان برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» با اشاره به فعالیت های جهادی و مومنانه این کانون بیان کرد: رزمایش مواسات و کمک های مومنانه نیز همچنان استمرار دارد و در حال حاضر در نظر داریم به 200 نفر از پاکبان های شهرداری بسته های معیشتی شامل برنج، کنسرو ماهی، ماکارانی و حبوبات توزیع کنیم.

 

اصلانی تصریح کرد: این کانون قبل از بحران کرونا برنامه های معرفتی، آموزشی، آموزش نماز به دانش آموزان مقطع ابتدایی را برگزار می کرد، ضمن اینکه دوره های مشاوره و پاسخگویی به سوالات نوجوانان و جوانان بخشی از خدمات این کانون بوده است، علاوه بر آن، باشگاه ورزشی که در جوار مسجد قرار دارد قبل از بحران کرونا در رشته های مختلف ورزشی به نوجوانان و جوانان خدمات گسترده ای ارایه می داد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» به دیگر برنامه های این کانون اشاره کرد و گفت: تفسیر، روخوانی، روان خوانی قرآن کریم، آموزش احکام، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی بخش دیگری از برنامه های این کانون قبل از بحران کرونا بوده است.

 

اصلانی اجرای طرح «نهضت سوادآموزی» را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد و گفت: معلمان و مربیان آموزش و پرورش برای ارایه آموزش های لازم تحصیلی به بزرگسالان در کانون حضور می یافتند و در کنار آموزش درسی، مشاوره  خانواده ودوره های آشپزی هم برای علاقه مندان برگزار می شد.

 

یادآور می شود، مسجد علی بن ابیطالب(ع) واقع در خیابان آیت الله کاشانی، یکی از مجموعه های فرهنگی فعال و مساجد پر رفت و آمد در منطقه غرب تهران است.

پایان پیام/ 40