ویژه‌برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای هفته وحدت/ پاسخ بچه‌های مسجد به توهین‌ غرب به ساحت نبوی(ص)

ویژه‌برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای هفته وحدت/ پاسخ بچه‌های مسجد به توهین‌ غرب به ساحت نبوی(ص)

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۹
سعادتی با بیان‌اینکه گرامیداشت ایام ولادت پیامبر خاتم(ص) و هفته وحدت از پاسخ‌های محکم به توهین غرب به ساحت نبوی(ص) است، گفت: در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ویژه‌برنامه‌های متنوع به استقبال ۱۷ ربیع‌الاول می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تکیه بر توان و ظرفیت بچه های مسجد همچون همه مناسبت های مذهبی ملی دیگر برای گرامیداشت هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده است که به منظور کسب اطلاع از آنها با «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی هنری این ستاد گفتگویی ترتیب داده ایم و در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

«سعید سعادتی» درباره برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای ایام ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: گرامیداشت ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) به عنوان پیامبر خاتم که کامل ترین و برترین دین را برای بشریت به ارمغان آورده است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

گرامیداشت میلاد پیامبر(ص)؛ پاسخ به اسلام هراسی ها

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تاکید کرد: گرامیداشت ایام ولادت حضرت رسول(ص) که موسوم به هفته وحدت است امسال و در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبوی(ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام موهن، اهمیت ویژه تری دارد تا آبی باشد بر آتش اسلام هراسی هایی که از این طریق و به بهانه آزادی بیان انجام می شود!. به عبارت بهتر، بزرگداشت ایام ولادت رسول ختمی مرتبت(ص) و عرض ارادت مسلمانان جهان به ساحت مقدس ایشان، پاسخی قاطع و محکم است به جریان موهنی که می کوشد با توهین و تحقیر، حقیقت اسلام را زیر سوال ببرد.

 

وی اضافه کرد: این تلاش ها و توطئه ها در حالی انجام می شود که بنابر آمارها، گرایش به اسلام در اروپا بشدت رو به افزایش است و این قسم هتاکی ها و بی حرمتی ها نتوانسته مانع از نفوذ اسلام و آموزه های نبوی و اهل بیتی در قلب های آزاداندیش شود. واقعیتی که نشان می دهد غرب هر چه بیشتر برای دوری مردم خود از اسلام دست و پا می زند، بیشتر در باتلاق دروغ هایش فرو می رود.

 

سعادتی با بیان اینکه ستاد فهما برای گرامیداشت ایام ولادت حضرت رسول(ص) و هفته وحدت تدارک مفصلی دیده است، ابراز کرد: این ستاد همه ساله برای هفته وحدت ویژه برنامه هایی را با محور انسجام و وحدت شیعه و اهل سنت اجرا می کند که به تناسب شرایط کرونایی امسال و نیز ضرورت پاسخ به اهانت های غرب، به این برنامه ها شدت و وسعت بخشیده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: در پی درخواست شورای تبلیغات اسلامی مبنی بر برنامه ریزی برای هفته وحدت و راه اندازی پویش «ما امت محمد(ص) هستیم»، ستاد فهما تدارکات فرهنگی هنری را برای این ایام دیده است که به استان ها ابلاغ شده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت غیرحضوری در قالب هایی همچون برگزاری مسابقات کتابخوانی، وبینارها و ... این ایام گرامی داشته شود.

 

مشارکت بچه های مسجد در پویش #ما_امت_رسول_الله_هستيم

 

سعادتی در ادامه بیان کرد: محورهایی برای توليد محتوا و انتشار آن در  فضای مجازی ذیل پويش #ما_امت_رسول_الله_هستيم در نظر گرفته شده که عبارتند از: تبيين سبك زندگی پيامبر اعظم (ص) به عنوان اسوه حسنه ای که قرآن از ایشان تعبیر کرده اند، بيانات امام خمينی(ره)  و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص شخصيت پيامبر اعظم(ص) و هفته وحدت؛ سخنان وحدت بخش علمای برجسته شيعه و  اهل سنت در خصوص زمينه های وحدت و انسجام اسلامی از قبيل توحيد، قرآن كريم، پيامبر اعظم(ص)، كعبه به عنوان قبله مشترك، نماز و روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منكر، عكس نوشت وصيت نامه شهدای وحدت و شهدای برادران اهل سنت، فعاليت های ابتكاری و مردمی كانون های مساجد در هفته وحدت و پاسخگويی به شبهات استكبار جهانی برای تفرقه افكنی در جهان اسلام.

 

اجرای پویش مردمی قرائت سوره مباركه محمد(ص)

 

 

 

 

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آن به شخصيت والای پيامبر اعظم(ص) و پويش مردمی قرائت سوره مباركه محمد(ص) از طريق سامانه بچه های مسجد ازجمله این فعالیت ها است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما درباره دیگر محورهای برنامه های هفته وحدت در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: اجرای سرود و همخوانی با مضامين وحدت و معرفی شخصيت پيامبر اعظم (ص) به صورت ميدانی در فضای باز، مصلاهای نماز جمعه و راه اندازی كاروان های سيار «بهار مهربانی»، بزرگداشت یوم الله 13 آبان به عنوان نماد مقاومت امت رسول الله(ص) در برابر استكبار جهانی و ... نیز از جمله برنامه های ابلاغی به استان ها برای اجرا در هفته وحدت است.

 

وی با بیان اینکه برخی استان ها میزبان ویژه برنامه های شاخص هفته وحدت هستند، اعلام کرد: در این راستا سومين همايش «پيامبر اعظم(ص)» با محور بيانيه گام دوم انقلاب اسلامی در هفته وحدت در استان كرمان و ویژه برنامه گفتگومحور «مناديان وحدت» به میزبانی استان سيستان و بلوچستان برگزار می شود. همچنین، در استان سیستان و بلوچستان جلسات کارشناسی با موضوع وحدت اهل سنت و اهل تشیع در قالب برنامه تلویزیونی برگزار و طی 4 5 روز از سیمای استان پخش و بر مبنای خروجی این برنامه ها مسابقه مجازی نیز از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

 

سعادتی افزود: علاوه بر این، در استان های گلستان، آذربایجان غربی و دیگر مناطقی که حضور اهل سنت در آنها پرتعداد و پررنگ تر است، به فراخور شرایط، طرح های غیرحضوری ویژه اهل سنت این استان ها اجرا می شود، برای مثال مقرر است در آذربایجان غربی 50 کلیپ کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری درباره وحدت تولید و در فضای مجازی منتشر شود.

 

استمرار کمک های مومنانه در هفته وحدت

 

 

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما از استمرار کمک های مومنانه به همت کانون های مساجد در هفته وحدت خبر داد و گفت: با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) در استان قم بسته های معیشتی و فرهنگی تهیه و بین محرومان توزیع می شود.

 

وی درباره سازوکار پیش بینی شده برای تسهیل اجرای برنامه ها، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری می توانند برای پاسخگويی به شبهات استكبار جهانی برای تفرقه افكنی در جهان اسلام با مراكز پاسخگويی به شبهات در حوزه علميه قم و مجمع جهانی تقريب مذاهب در ارتباط باشند.

 

وی با بیان اینکه مقرر است برنامه های هفته وحدت ذیل طرح ملی «ایران قوی» اجرا شود، خاطرنشان کرد: امتیازات حاصل از اجرای برنامه های هفته وحدت در طرح ملی «ایران قوی» که به همت ستاد فهما از هفته دفاع مقدس تا سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در حال اجرا است، لحاظ می شود.

 

پایان پیام/ 9