کرونا نباید بهانه برای کم کاری در حوزه مسجد شود/پای هنرمندان را به کانون های مساجد باز کنید

کرونا نباید بهانه برای کم کاری در حوزه مسجد شود/پای هنرمندان را به کانون های مساجد باز کنید

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۹
زارع گفت: کرونا نباید بهانه ای برای کم کاری در حوزه مسجد شود. برقراری ارتباط و تعامل کانون های فرهنگی هنری مساجد با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه با استفاده از شیوه های نوین مورد انتظار است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« عباس زارع» امروز( ۶آبان) در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران، کانون‌های مساجد را دارای سهم مهمی در توسعه فرهنگی شهرها  و روستاها قلمدادکرد و گفت: این کانون ها با چهار هدف مهم شامل احیای نقش واقعی فرهنگی آموزشی هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاسیس شده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید براینکه کانون های مساجد نقش فرهنگی مساجد را پررنگ تر کرده اند، افزود: اگر با تأمل و تعمق بیشتری همکاران ستادهماهنگی کانون های مساجد استان به اهداف یادشده اشراف داشته باشند قطعا دغدغه های رهبری که در مناسبت های مختلف با ادبیات متفاوت بیان نمودند مرتفع خواهد شد.

 

وی به منویات رهبری در خصوص بکارگیری نیروهای جوان انقلابی و کارآمد در همه عرصه های نظام ، یاد کرد و گفت: خاستگاه همه جوانان انقلابی باید مسجد باشد، مسجد باید این نیروها را برای عرصه های مدیریتی تربیت نماید.

 

زارع ضمن تحسین عملکرد کانون های مساجد در سطح کشور و استان مازندران، اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد با اجرای دقیق منویات رهبری فاصله داریم که باید تلاش بیشتر شود تا کارکردهای مسجد برای تحقق فرمایشات معظم له به کار بسته شود.

 

وی بابیان اینکه یکی از کارکردهای مهم مساجد کارکرد فرهنگی هنری است، گفت: مساجد و فعالان این حوزه باید به گونه ای کار کنند که تمامی اقشار جامعه به ویژه هنرمندان به مساجد رجوع کنند.

 

زارع به اقدامات ضد کرونایی بچه های مسجد در بحث تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن عمومی و مساجد و منازل و مراکز درمانی اشاره کرد و ادامه داد: کرونا نباید بهانه ای برای کم کاری در حوزه مسجد شود. برقراری ارتباط و تعامل کانون های فرهنگی هنری مساجد با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه با استفاده از شیوه های نوین مورد انتظار است .

 

وی تاکید کرد: کانون های مساجد استان باید در اندیشه جذب هنرمندان به این پایگاه های دینی باشند و  فضای آشتی بین هنرمندان با مسجدی ها را فراهم نمایند.

 

زارع با تاکید بر اینکه مساجد در تشکیل و پیشرفت انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند ، اظهار کرد: :در تحولات دوران دفاع مقدس هم مساجد به عنوان پایگاهی برای اعزام نیروها بود.

 

وی افزود: مساجد همچنین در بحث پشتیبانی از مدافعان سلامت در جبهه مقابله با کرونا و تهیه و توزیع کمک های مومنانه برای نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی نیز نقش آفرین بودند. قدردان زحمات بچه های مسجد برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی هستیم.

 

به گزارش شبستان، مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با حضور «حسین براتی» مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

پایان پیام/ 286