اجرای دقیق طرح ملی« ایران قوی» در دستور کار است/راه اندازی هیئت های اندیشه‌ورز در کانون های مساجد مازندران

اجرای دقیق طرح ملی« ایران قوی» در دستور کار است/راه اندازی هیئت های اندیشه‌ورز در کانون های مساجد مازندران

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام نعمتی‌قرا به اهمیت و جایگاه هیئت های اندیشه ورز برای توسعه فعالیت های مسجدی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم از تفکرات و خرد جمعی نخبه های فرهنگی استان استفاده کنیم تا ظرفیت ها و پتانسیل های کانون های مساجد احیا و تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام« رجب نعمتی قرا» امروز( ۶آبان) در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران، با بیان اینکه کارکرد کانون های مساجد قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت است، گفت: کمتر از چهار ماه تاپایان سال جاری زمان باقی مانده و باید تلاش کنیم ماموریت های ابلاغی ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور به بهترین وجه ممکن انجام شود.

 

سرپرست جدید ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه با بیان اینکه طرح ملی «ایران قوی»  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، و برای اجرا در بازه زمانی هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) تدارک دیده شد، افزود: در قالب طرح "ایران قوی" مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌ها و اطلاعات کانون را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir در سه شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری با ۱۲ رواق نمایش، سرود، قلم، فیلم، ترنج، نور، کتاب، دانش، رسانه، همدلی، کارآفرینی و فن‌آوری برای کسب امتیاز و دریافت سرانه ثبت کنند. که امید است با همکاری همکاران این ستاد در استان این مهم محقق شود.

 

وی به اهمیت و جایگاه هیئت های اندیشه ورز برای توسعه فعالیت های مسجدی اشاره کرد و ادامه داد: رصد تهدیدات، آسیب‌ها، فرصت‌ها و تعیین راهکارها از جمله وظایف این هیئت ها است. تلاش داریم از تفکرات و خرد جمعی نخبه های فرهنگی استان استفاده کنیم تا ظرفیت ها و پتانسیل های کانون های مساجد احیا و تقویت شوند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه اقلیم استان مازندران متناسب با بوم گردی و حضور توریست است، گفت: تعدادی از کانون های مساجد استان از نظر سخت افزاری مجهز هستند اما مورد استفاده و اقبال قرار نمی گیرد که باید احیا شود.

 

وی به همت والا و خلاقیت بچه های مسجد استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از برنامه های قرآنی و فرهنگی که در سطح مساجد کشور به صورت ملی برگزار می شود مولود تفکرات بچه های مساجد دیار علویان است و متاسفانه در استان ازاین ظرفیت ها کمتر بهره گرفته شد. تلاش داریم زمینه برخورداری فعالان مساجد استان از حمایت های مادی و معنوی را فراهم کنیم.

 

به گزارش شبستان، مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با حضور «حسین براتی» مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

پایان پیام/ 286