از برگزاری آنلاین مراسم روز باز مسجد «برنتفورد» تا چهارمین حمله به مسجد «نور المدینه»

از برگزاری آنلاین مراسم روز باز مسجد «برنتفورد» تا چهارمین حمله به مسجد «نور المدینه»

تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹
چهار حمله به مسجد «نور المدینه» مونترال طی یک ماه، تظاهرات مسلمانان بنگلادش از مسجد داکا تا سفارت فرانسه و برگزاری مراسم درهای باز مسجد «برنتفورد» به صورت آنلاین ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۷ آبان ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مرروی است بر آخرین اخبار جهان در ۷ آبان ماه:

 

چهار حمله به مسجد «نور المدینه» مونترال طی یک ماه

 

 

 

 

به نقل از «بلدنا الیوم»، برای چهارمین بار در طول یک ماه، مسجد «نور المدینه» در شهر مونترال کانادا حمله هدف افراد افراطی قرار گرفت.

 

دوربین های مراقبت این مسجد این اقدام خرابکارانه را تایید کرد.

 

یکی از کسانی که به مسجد نور المدینه رفت و آمد دارد، در این باره گفت: یک فرد خرابکار درِ مسجد را شکسته و وارد مسجد شده است و امام مسجد که در درِ پشتی مسجد بوده، بلافاصله پلیس را خبر کرده است.

 

برای چهارمین بار است که در طول یک ماه این مسجد هدف حمله قرار می گیرد.

 

پلیس تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده و در حال بررسی ارتباط این حادثه با حادثه های تروریستی است.

 

دیده بان مقابله با افراط گرایی الازهر نیز حمله به مسجد نور المدینه را محکوم کرد  و نسبت به افزایش حملات علیه مسلمانان طی سال های اخیر در تعدادی از کشورهای غربی هشدار داد.

 

دیده بان الازهرگفت: حمله به مساجد مسلمانان و اماکن عبادی جنایتی تروریستی است و آموزه های ادیان آسمانی با این امر منافات دارد.

 

آتش سوزی در مسجد «صقر قریش» قاهره مهار شد

 

 

 

 

به نقل از «المصری الیوم»، نیروهای حمایت مدنی استان قاهره موفق شد، آتش سوزی در مسجد «صقر قریش» در محله بساتین را مهار کند.

 

نیروهای حمایت مدنی به موقع خودرا به مکان حادثه رساندند و با مهار آتش، خسارتی به مسجد وارد نیامد و هیچ گونه تلفات جانی ای نیز نداشت.

 

اتاق عملیات مرکزی استان قاهره خبر نشت گاز در اتاق نگهبان مسجد را به دلیل اتصالی برق دریافت کرد و بلافاصله نیروهای حمایت مدنی خود را به این مکان رساندند و آتش را مهار کردند.

 

همچنین کلاس کودکان ابتدایی واقع در بالای مسجد نیز تخلیه شد و 80 شاگرد به سلامت از مسجد خارج شدند.

 

تظاهرات مسلمانان بنگلادش از مسجد داکا تا سفارت فرانسه

 

 

 

 

به نقل از «آسوشیتدپرس»،حدود 10 هزار بنگلادشی در «داکا »،پایتخت بنگلادش علیه فرانسه دست به تظاهرات زدند.

 

تظاهرکنندگان نمایش کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) در فرانسه را تقبیح کردند و رهبر گروه تظاهرکننده  از مسلمانان در سراسر جهان خواست محصولات فرانسه را تحریم کنند.

 

معترضان بنرها و پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود : «همه مسلمانان جهان ، متحد شوید» و «تحریم فرانسه» را به همراه داشتند.

 

آنها همچنین برش بزرگی از عکس  « امانوئل ماکرون » رئیس جمهوری فرانسه را حمل  می کردند .

 

معترضان بنگلادشی در مقابل مسجد جامع «بیت المکرم »بنگلادش در داکا ، تجمع کردند و سپس راهپیمایی را به سمت سفارت فرانسه که در چند کیلومتری مسجد واقع شده است،آغاز کردند.

 

کشورهایی که دارای اکثریت مسلمان هستند از سخنان هفته گذشته مکرون که از محکومیت انتشار یا نمایش کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص) خودداری کرد ، خشمگین شده اند.

 

اظهارات مکرون پس از آن بود که یک نوجوان 18 ساله از نژاد چچنی در روز 16 اکتبر معلم فرانسوی را که کاریکاتورهای محمد را نشان داده بوددر نزدیکی پاریس به قتل رساند.

 

فرانسه هجو مذهبی را از جمله مطالبی می داند که تحت آزادی بیان قرار می گیرد ، در حالی که بسیاری از مسلمانان هرگونه حمله و توهین به پیامبر خود را یک جرم جدی می دانند.

 

مراسم درهای باز مسجد «برنتفورد» به صورت آنلاین برگزار می شود

 

 

 

 

 

به نقل از «brantfordexpositor»،مسجد «برنتفورد» مراسم درهای باز را روز 30 اکتبر (جمعه 9 آبان) به صورت آنلاین برگزار می کند.

 

این مراسم که هشتمین برنامه سالیانه درهای باز مسجد برنتفورد است از ساعت 13 تا 14:30 عصر روز جمعه برگزار می شود.

 

مسجد برنتفورد که هر سال این مراسم را با حضور گسترده شهروندان این شهر برگزار می کرد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از فضای مجازی برای برگزاری مراسم کمک گرفته است.

 

هشتمین مراسم سالیانه درهای باز مسجد برنتفورد که به طور مجازی برگزار می شود به صورت زنده از یوتیوب پخش خواهد شد.

 

«ابو نعمان تارک»،امام و متولی مسجد برنتفورد در این باره گفت: همه شهروندان برای بازدید از این مسجد دعوت می شوند تا اطلاعاتی را در مورد انجمن مسلمانان مسجد به دست بیاورند و با آن آشنا شوند.

 

وی افزود: این فرصتی برای یادگیری بیشتر درباره اسلام،بازدید از مسجد، افزایش دانش و آگاهی از اعتقادات و مناسک جامعه مسلمانان،تجربه یک آیین دینی و اعتقادی،یادگیری در مورد تجربه افراد مختلف از سفر به دین اسلام،پرسیدن سوال و وصل شدن از طریق بحث و فعالیت های آنلاین است.

 

مساجد در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند انگلیس،آلمان،فرانسه و غیره مراسم درهای باز را هر سال برای آشنایی غیرمسلمانان با اسلام برگزار می کنند.

 

دادگاه فرانسه تعطیلی مسجد حومه پاریس را تایید کرد

 

 

 

 

به نقل از «عربی 21»، به دنبال شکایت امام مسجد بانتین مبنی بر عدم تعطیلی مسجد، دادگاه فرانسه نسبت به تعطیلی مسجد به مدت 6 ماه رای داد.

 

دادگاه اداری شهر «مونتری» اعلام کرد: تعطیلی مسجد هتک حرمت محسوب نمی شود و غیر قانونی نیست.

 

این دادگاه همچنین مدعی شد که یکی از اعضای این مسجد با گروه های افراطی در ارتباط بوده است، هر چند این امر ثابت نشده است.

 

«محمد حنیش» رئیس و امام مسجد بانتین به دنبال دستور وزیر کشور فرانسه مبنی بر تعطیلی این مسجد می خواهد به خاطر این تصمیم شکایت کند.

 

به دنبال قتل معلم فرانسوی، وزیر کشور فرانسه دستور تعطیلی مسجد بانتین را صادر کرد.

 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یک معلم فرانسوی در کلاس خود تصویری موهن از پیامبر اسلام را نشان داد.

 

نمازگزاران و مسلمانان اقدام مقامات فرانسوی در تعطیلی مسجد حومه پاریس را محکوم کرده و این اقدام را تاسف بار خواندند.

پایان پیام/ 9