راه‌اندازی پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد» در مسجد جامع تولمشهر

راه‌اندازی پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد» در مسجد جامع تولمشهر

تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۹
طبایی گفت: پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد» در مسجد جامع تولمشهر راه اندازی شده است.

«سیدعباس طبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: بر همه ما لازم است تا از زندگی و سیره و روش پیامبر گرامی اسلام(ص) به ویژه اخلاق ایشان درس بگیریم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتور از حضرت رسول(ص) گفت: این قبیل اقدامات موهن که تا پیش از این نیز چندین نوبت دیگر اتفاق افتاده بود، به منظور اختلافافکنی و ایجاد تنش در جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام کانون نشر فرهنگ دینی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بوده است، گفت: این نقش حتی امروز با وجود همه پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده در مورد مساجد وجود دارد.

 

طبایی تصریح کرد: با عنایت به کارکردهای متنوع خانه‌های امن الهی، کانون‌ فرهنگی هنری مسجد جامع نیز در راستای عمل به رسالت خود و تحقق پیوند مستحکم میان نسل جوان با مسجد، برنامه‌های متعددی را در مناسبت‌های مختلف طراحی و اجرا می‌کند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با اشاره به برنامه‌های این کانون در هفته وحدت بیان کرد: با توجه به اینکه اساس شکل‌گیری این هفته بر مدار وجود مبارک حضرت رسول است، پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد» راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و زیارت حضرت رسول(ص) در مسجد جامع قرائت می‌شود اظهار کرد: قرائت زیارت پیامبر در واقع فرصتی است تا در کنار خواندن زیارت، در سیره و زندگی حضرت محمد(ص) هم تفکر و اندیشه ای داشته باشیم.

 

طبایی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته وحدت در صددیم 200 بسته مواد غذایی بین اقشار نیازمند توزیع کنیم خاطرنشان کرد: این بسته‌ها با همکاری کمیته امداد شهرستان صومعه‌سرا، بخشداری تولمات، مرکز نیکوکاری شهدای تولمات و پایگاه بسیج شهید بهشتی و هیات امنای مسجد جامع اجرا می‌شود.

 

 

پایان پیام/ 526