زندگینامه شهید «محمد رضا خباز احسنی» برای اعضای کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی روایت شد

زندگینامه شهید «محمد رضا خباز احسنی» برای اعضای کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی روایت شد

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام «محمد رضا خباز احسنی» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای اعضا و فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

«جلال دادرس» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید والامقام «محمد رضا خباز احسنی» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای اعضا و فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید ذاکر توسلی تصریح کرد: این طرح به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس انجام شد و با استقبال نوجوانان و جوانان عضو این کانون روبرو شد.

 

وی اظهار داشت: تاکید به رعایت حق الناس و احترام به بزرگان از مهمترین سخنان شهدا در وصیت نامه خود هستند که این نصیت های اخلاقی باید در جامعه جاری و ساری شود.  

 

دادرس ادامه داد: این طرح برای یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در بین نسل امروز است.

 

شهید والامقام محمد رضا خباز احسنی در 25 خردادماه 1347 در شهر اردبیل به دنیا آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل عازم خط مقدم شد و دوم بهمن ماه 1366 در منطقه ماووت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

شهید خباز احسنی در بخشی از وصیت نامه خود تاکید کرد: بنده هیچگونه وصیتی ندارم جز حق الناسی که بپردازید و از همه برای من حلالیت بطلبید و یک پیام دارم آن سحن امام حسین (ع) است که فرمود:«ان الحیوه عقیده و جهاد» بس والاسلام.

 

پایان پیام/ 365