اجرای طرح ملی «راهکار۲» در کانون‌های مساجد/ اشتغال بچه‌های مسجد در بازارهای مجازی

اجرای طرح ملی «راهکار۲» در کانون‌های مساجد/ اشتغال بچه‌های مسجد در بازارهای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سعادتی از اجرای طرح ملی «راهکار۲» در لبیک به مطالبه اخیر مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کارآفرینی در بازارهای مجازی، از اولویت‌های این طرح در کانون‌های مساجد کشور است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: معظم‌له در این جلسه بر ضرورت گسترش آموزش های محله‌محور با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج تاکید کردند که این مهم بر ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجد به میدان مقابله با کرونا ضرورتی دوچندان می بخشد.

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: علاوه بر این، فرماندهی ستاد مبارزه با کرونا در تهران نیز از نیروهای داوطلب مردمی درخواست دارد تا به دلیل آنکه مساجد مرکز ثقل محلات هستند از همه ظرفیت های این خانه های خدا برای مقابله با کرونا در حوزه آموزش، ساماندهی نیروهای مردمی، شناسایی سالمندان و بیماران زمینه ای، کمک به بیمارانی که به دلیل مشکلات معیشتی امکان حضور در منزل را ندارند و ... استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: در این راستا ستاد فهما طرح ملی «راهکار2 (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار)» را با تکیه بر توان و ظرفیت کانون های مساجد اجرا می کند.

 

سعادتی تاکید کرد: با توجه به محدودیت فعالیت های حضوری به دلیل شیوع کرونا، این طرح ملی در بستر فضای مجازی و در قالب مساجد مجازی اجرا می شود. همچنین، مقرر است اجرای آن در راستا و استمرار طرح ملی «ایران قوی» باشد و در حوزه های مواسات و کمک مومنانه با جدیت بیشتر پیگیری شود.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی به همت اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، اشتغال زایی و کارآفرینی از طرقی همچون راه اندازی بازارچه های مجازی در طرح ملی راهکار2 به منظور کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا انجام می شود.

 

سعادتی خاطرنشان کرد: استمرار کمک های مومنانه و کارآفرینی در این طرح به منظور عمل به منویات رهبری است. البته در همه این موارد به دستور ایشان، برنامه ها با تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می شود.

پایان پیام/ 9