هنری که در اختیار ابلیس است نمی تواند حق گو و حق طلب باشد

هنری که در اختیار ابلیس است نمی تواند حق گو و حق طلب باشد

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی گفت: هنری که به مقدسات دیگر ادیان الهی، پیامبران الهی (ع) به ویژه پیامبر اسلام (ص) توهین کند، آزاداندیش نیست و هنری است که در احاطه ابلیس قرار گرفته و نمی تواند حق گو و حق طلب باشد.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، با اشاره به اینکه هنر مهمترین ابزاری است که می توان با آن انتقال پیام کرد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: انتقال پیام از طریق هنر یکی از مهمترین و مفهومی ترین موضوعات روز جهان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه اگر هنر در خدمت معرفی انسانیت، کمال انسان، تعالی به سوی حق و حقیقت و رهسپاری به سوی معبود باشد، به طور حتم مورد حمایت و توجه همه آزادی خواهان جهان خواهد بود و هنر متعالی است، تاکید کرد: اگر هنر در خدمت مسائل دون شان انسانی و حق و حقیقت باشد، هنری تنزل یافته و شیطانی است.

وی با اشاره به اینکه تقابل هنر متعالی با هنر شیطانی همواره در طول تاریخ وجود داشته است و یکی از راه های شناخت حق و حقیقت توجه به نوع هنر است، افزود: هنری که به مقدسات دیگر ادیان الهی، پیامبران الهی (ع) به ویژه ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) توهین کند، آزاداندیش نیست و یک هنری است که در غل و زنجیر و همچنین احاطه ابلیس قرار گرفته است و نمی تواند حق گو و حق طلب باشد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه های برخی کشورها و رئیس جمهور فرانسه راه را اشتباه رفته اند و آزادی بیان را با توهین به مقدسات سایر ادیان قاطی کرده اند، افزود: آنان اجازه توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را به خود می دهند ولی اجازه سخن گفتن پیرامون «هلوکاست» را نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با انجام کارهای فرهنگی و هنری، زمینه هنر متعالی را در مساجد و بیوت الهی بر روی زمین فراهم می کنند، اظهار کرد: اصحاب مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، بر لزوم توجه به هنر متعالی تاکید دارند.

پایان پیام/ 130