عَلم وحدت را با همدلیِ جهادی وخدمت برافراشته نگه می داریم

عَلم وحدت را با همدلیِ جهادی وخدمت برافراشته نگه می داریم

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام ولایتی زنجانی از برگزاری دوره های جهادی خدمت در مناطق محروم اهل سنت و سرکشی و بررسی مشکلات این عزیزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جماعت مسجد داودقلی زنجان و مسئول پایگاه ائمه جمعه وجماعات استان زنجان در حاشیه بازدید از مشکلات مناطق اهل سنت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری دوره خدمت جهادی در مناطق محروم اهل سنت خبر داد و گفت: یکی‌ از آموزه‌های‌ مهم‌ قرآن‌ کریم‌ برادری و وحدت است وقرآن علاوه بر تأکید بر وحدت مسلمانان، در آیه 64 آل عمران توصیه مى نماید که با پیروان ادیان دیگر نیز بر اساس کلمه توحید، متحد باشند.

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی گفت: ما شعیان راستین حضرت علی (ع) اهلسنت را نه تنها "برادر" بلکه "جان" خود میدانیم, بلکه لحظه ای از برادری ،همدلی و دوستی خود دست بر نمی داریم.

 

مسئول پایگاه ائمه جمعه وجماعات استان زنجان از برگزاری دوره های جهادی خدمت در مناطق محروم اهل سنت و سرکشی و بررسی مشکلات این عزیزان خبر داد و گفت: موفق شدیم برخی از نیازمندان شریف وخانواده های کم توان این مناطق را شناسایی و خدمات لازم رایگان ارائه کنیم.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان به برخی از این خدمات اشاره کرد و از آغاز ساخت منزل، تهیه لوازم خانگی، تهیه و تقدیم بسته های معیشتی، ساخت سرویس حمام، تقدیم لوازم التحریر به دانش آموزان، آموزش راه اندازی شغل های خانگی، آموزش و مشاوره های خانواده، ترک اعتیاد و اعزام پزشک وتیم درمان در این مناطق خبر داد.

 

مسئول پایگاه ائمه جمعه وجماعات استان زنجان در ادامه گفت: خدا را شکر این مناطق از آبادی بالایی برخوردار است و عموم مردم از خدمات دولتی برخوردار هستند؛ ما هم افتخار می کنیم خداوند به ما جهادگران بی ادعا و جوانان مومن همراه، توفیق خدمت به امت واحده حضرت محمدمصطفی(ص)به ما عطا کرده است وانشاالله که با خدمت بیشتر برای افراد مشکل دار وکم توان با  ایجاد انس و الفت شرمنده رسول الله نباشیم.

ولایتی وحدت شیعه وسنی را مایه عزت وشکوه عزت مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با حیله های مختلف بین سنی وشیعه اختلاف وجدایی بیندازد و این هرگز به نفع اسلام ومسلمین نیست والبته دشمن هرگز به خواسته خود به لطف الهی نخواهد رسید.

 

به گفته وی، دشمنان اسلام از یکپارچگی و وحدت مسلمین هراس دارند، و با همان تز معروف "تفرقه بینداز و حکومت کن" وارد میدان شده اند، می بایست از اصول اشتراکی  میان مذاهب و عقاید بر حق دین اسلام پیروی گردد. لذا  اختلافات را ، در مسیر رقابت های سازنده  قرار داده و اجازه داده نشود که اختلافات به تضادها، تکفیرها، تفسیق ها و بی محبتی ها مبدل گردد ، که خود عامل رکود، سقوط و انحطاط و نابودی می گردد.

ولایتی افراط و تفریط در شعیه وسنی را خطای نابخشودنی دانست و گفت: سنی و شیعه واقعی به دنبال تحقق آرمانهای رسول الله است و این آرمانها با عقلانیت، اتحاد وبصیرت قابل تحقق است و به فرمایش قرآن کریم یکی از وظایف مهم مسلمانان  «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید است.

 

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان به روایتی از حضرت امام صادق( ع) که در کتاب شریف کافی و همچنین تحف العقول آمده اشاره کرد و افزود: امام جعفرصادق ع فرمودند: به عیادت مریض‌های اهل تسنن بروید! امانت آنها را ادا کنید! به نفع آنان در دادگاه شهادت دهید! در تشییع جنازه مردگان آنها حضور پیدا کنید! در مساجد آنها نماز بگذارید.

وی گفت: هدف ما این نیست عزیزان اهل سنت با کارها وخدمات ما بیایند شیعه بشوند چرا که ما به انسانها ومسلمین خدمت می کنیم وهدف صرفا خدمت وایجاد دوستی وهمدلی است؛ همچنین ما می خواهیم با وجود اختلاف، همدلی ها را بیشتر کنیم و درسایه رحمت ومهر رسول الله به قدرت امت واحده اسلامی کمک کنیم و به جای پرداخت به اختلافات به اشتراکات فراوان بپردازیم و حضرت امام خامنه ای مدظله در رد اختلاف می فرمایند: «این عواملی که اختلاف‌افکنی میکنند، نه شیعه‌اند، نه سنی؛ نه به شیعه علاقه دارند، نه به تسنن؛ نه مقدسات شیعه را قبول دارند، نه مقدسات سنی را».

 

پایان پیام/ 693