کسب جایگاه برتر در طرح «ایران قوی» موردتوجه باشد/سه‌شنبه‌های تکریم در مازندران احیا شود

کسب جایگاه برتر در طرح «ایران قوی» موردتوجه باشد/سه‌شنبه‌های تکریم در مازندران احیا شود

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹
زارع بابیان اینکه حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در زمینه های مختلف از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جزء اولویت‌های کاری دستگاه فرهنگ و هنر استان است، گفت: کارکنان این ستاد برای کسب جایگاه برتر در طرح «ایران قوی» پای‌کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(12آبان) در نشست با حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک به مناسبت سالروز ولادت فرخنده رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار کرد: انتصاب شایسته حجت‌الاسلام نعمتی قرا به‌عنوان سکان‌دار کانون‌های مساجد مازندران را تبریک عرض می‌نمایم.وامید است که حضور شما در این مسئولیت به‌عنوان خادمی صدیق، ولایت مدار و مسجدی گامی مؤثر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ و مسجد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابیان اینکه نیروهای فعال و باانگیزه‌ای در جمع کارکنان کانون‌های مساجد استان حضور دارند که عمدتاً در رقم زدن رویدادهای فرهنگی هنری و قرآنی منشأ توفیقاتی بوده‌اند، افزود: انتظار می‌رود در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی باروحیه جهادی و مسجدی و همدلی با همکاران برای ترویج فرهنگ مسجد و نتیجه بخشی برنامه‌های ابلاغی در حوزه مسجد کار شود.

وی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزء بدنه ارشاد هستند و از مجموعه ما جدا نیستند، گفت: کانون مساجد را با ارشاد جدا نمی‌بینیم در همه برنامه‌هایی که کانون مساجد دارد معاونین ارشاد پای‌کار هستند و می‌طلبد همکاری دوسویه برای اجرایی شدن برنامه‌های ارشاد از سوی همکاران ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان وجود داشته باشد.

 

 زارع بابیان اینکه حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در زمینه‌های مختلف از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جزء اولویت‌های کاری دستگاه فرهنگ و هنر استان است، خاطرنشان شد: مجموعه کارکنان این ستاد برای کسب جایگاه برتر در طرح ملی «ایران قوی» پای‌کار باشند.

 

وی به مغفول ماندن طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و افزود: اجرای دقیق و هدفمند «سه‌شنبه‌های تکریم» را به‌زودی با حضور در منزل پدر سه شهید در گلوگاه استان مازندران با همراهی حضوری و مجازی  وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، استاندار دیار علویان و... شاهد خواهیم بود.

زارع به پیشینه دینی، فرهنگی و هنری استان مازندران اشاره کرد و گفت: مردم این خطه علاقه وافری به مسجد و فعالیت‌های دینی و قرآنی دارند و باید برای حفظ این شور و اشتیاق در سنگر مسجد کار شود. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای جذب حداکثری مخاطب به مسجد همین تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در جوار این پایگاه‌های دینی است.

 

وی ادامه داد: مطابق اسناد بالادستی باید تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در تعدادی از شهرستان‌های مازندران به حدنصاب برسد اما نرسید باید احصا شود تا با همکاری روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها این مهم محقق شود.

 

زارع اذعان کرد: مجموعه کانون‌های مسجد در استان در حوزه‌های مختلف کارهای متعددی انجام می‌دهد اما معیار و ملاک سنجش عملکرد این نهاد دینی فرهنگی، برنامه‌های ابلاغی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خواهد بود.

 

پایان پیام/ 286