معرفی برترین‌های سومین سوگواره هنری «اربعین»/ تقدیر از ۶۱ شرکت‌کننده در بخش کودک

معرفی برترین‌های سومین سوگواره هنری «اربعین»/ تقدیر از ۶۱ شرکت‌کننده در بخش کودک

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین در حالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد که توجه ویژه به بخش کودک از طریق تقدیر از همه ۶۱ شرکت‌کننده آن، جزء ابتکارات خاص این دوره محسوب می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آئین پایانی سومین سوگواره هنری «اربعین» روز گذشته (سه شنبه، 13 آبان) همزمان با سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی(ص) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، این رویداد برای سومین سال پیاپی به همت جمعی از بچه های مسجدالمتقین (واقع در محله صدر تهران) و با محور حسرت زیارت اربعین برگزار شد و با رشد سه برابری شرکت کنندگان، 350 اثر در بخش های ادبی، فیلم کوتاه و نماهنگ و کودک به آن ارسال شد و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

 

 

 

 

این گزارش می افزاید: آیین پایانی این سوگواره با ارائه گزارش از کیفیت برگزاری توسط سالار شفایی، دبیر سوگواره، سخنرانی محمد آقاسی، دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عظمت پدیده جهانی اربعین و ضرورت استفاده از ظرفیت های هنر و رسانه در برجسته سازی آن، شعرخوانی احمد بابایی، شاعر برجسته انقلاب و معرفی و تقدیر مجازی برگزیدگان در بخش های مختلف همراه بود.

 

 

 

 

ارتباط زنده با «سید کریم موسوی» از مبتهلان برجسته کشوری و استان خوزستان و برنده جایزه ویژه هیئت داوران سومین رویداد هنری «اربعین» و ابتهال خوانی وی در مدح رسول اکرم(ص) از دیگر بخش های این اختتامیه بود که بر معنویت فضا افزود.

 

 

 

 

این آئین که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا با حضور تعداد معدود حضار و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، همزمان از رادیو فرهنگ و شبکه های اجتماعی پخش زنده شد و گزارش تولیدی آن نیز از شبکه های قرآن و معارف و پنج سیما روی آنتن می رود.

 

از ابتکارات این دوره از سوگواره توجه ویژه به بخش کودک و فرهنگسازی اربعین در این گروه سنی حساس از طریق اعطای جایزه نقدی به هر 61 شرکت کننده این بخش است. به عبارت دیگر و بنابر تصمیم دست اندرکاران برگزاری سومین سوگواره هنری اربعین در مسجد المقتین، 75 نفر در آیین پایانی تقدیر شدند که 61 نفر از آنها کودکان شرکت کننده بودند.

 

 

 

اسامی برگزیدگان این سوگواره به شرح ذیل است:

 

بخش متون ادبی:

هئيت داوران اين بخش به جهت سطح مناسب و نزديك آثار بدون اولويت و ترتيب سه نفر را حائز رتبه برتر و تقدير انتخاب كردند:

احمدرضا يوسفی از استان فارس شهر شيراز

بتول زهرا آكيول از استان قم

عاطفه ميرزايی از استان مركزی شهر كميجان

 

بخش فیلم کوتاه و نماهنگ:

 

جايزه ويژه هئيت داوران به نماهنگ فاخر استاد سيد كريم موسوی از استان خوزستان شهر اهواز اهداء شد

در بخش فيلم داستانی و مستند جايزه به سيده سيمه قادری از استان قم و در بخش نماهنگ هم جايزه به اثر دلتنگی ارسالی توسط امير محمد سبزی از استان تهران و شهر اسلامشهر اهداء شد.

 

بخش عكس:

 

بخش عكس آرشيوی اربعين  محسن مرادی از استان لرستان شهر خرم آباد

بخش عكس ايران (مربوط به مراسم های ماه محرم و صفر امسال و روضه ها و هئيت های خانگی ) :

نفر اول فاطمه عال شيرمرد از استان آذربايجان غربی شهر تكاب، نفر دوم موسی الرضا حيدری از استان خراسان رضوی شهر مشهد و نفر سوم محمد آهنگر از استان خوزستان شهر اهواز

 

شرکت کننده بنگلادشی شایسته تقدیر شد

در بخش مهمانان بين الملل ضمن تقدير و تشكر از حضور و مشاركت ارزشمند عباس عبدالنبی الربيعی از كشور كويت، عبدالزهراء موافق از كشور عراق و يوسف غازی از كشور بنگلادش در اين رويداد هنری، عكس ارسالی توسط يوسف غازی از كشور بنگلادش مربوط به مراسم اربعين شيعيان شهر داكا پايتخت بنگلادش شايسته تقدير شناخته شد.

 

گفتنی است، سوگواره هنری «اربعین» به ابتکار و همت نوجوانان و جوانان مسجد المتقین در محله صدر تهران توانسته طی سه دوره برگزاری اقبال عمومی از سراسر کشور را به خود جذب کند و فرصتی برای توسعه و تبلیغ فرهنگ اربعین در فضای مهیای مسجد باشد، ابتکاری که انتظار می رود دیگر مساجد با الهام از آن بیش از پیش به ارتباط پدیده های عظیم آئینی با مسجد به عنوان بیوت خدا روی زمین، بهره بگیرند.

 

پایان پیام/ 9