طرح ملی« شنبه‌های کتاب» در کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان

طرح ملی« شنبه‌های کتاب» در کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از اجرای طرح ملی« شنبه‌های کتاب» در کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از شنبه(۱۷ آبان) خبرداد.

حجت الاسلام«محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به اجرای طرح ملی«شنبه‌های کتاب» همزمان با هفته وحدت در کانون‌هیا مساجد گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح ملی از شنبه(۱۷ آبان) در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان آغاز شده و به مدت ۱۰ هفته تا ۲۰ دی ادامه دارد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود افزود: رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، آشنایی با کتاب‌های مفید، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی شنبه‌های کتاب است.

 

وی از تشکیل کارگروه محتوایی در مسجد جهت اجرای طرح خبر داد و بیان کرد: این کارگروه متشکل از امام جماعت، کتابدار، مدیر کانون و سه نفر از افراد صاحب‌نظر در حوزه کتاب و کتابخوانی است تا با انتخاب کتاب خوب از کتابخانه مسجد یا کتاب‌های شخصی به معرفی کتاب به نمازگزاران به شیوه حضوری و یا در فضای مجازی بپردازد.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه این طرح شنبه‌های هر هفته اجرا می‌شود اذعان کرد: روزهای شنبه بین دو نماز یا پایان نماز، فرد منتخب توسط کارگروه محتوایی، به ارائه گزیده‌ای از کتاب به نمازگزاران به مدت پنج دقیقه می‌پردازد.

 

وی تاکید کرد: به ازای ثبت فعالیت هر شنبه ۱۰۰ امتیاز در سامانه بچه‌های مسجد(فهما) برای کانون لحاظ شده که در مجموع موجب ارتقا هزار امتیازی طی ۱۰ هفته برای کانون می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد با تاکید بر مستندسازی اجرای طرح توسط مدیران کانون خاطرنشان کرد: این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در برپایی تجمعات برگزار می‌شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 84