شاهنامه خوانی موجبات اخلاق مداری را فراهم می کند

شاهنامه خوانی موجبات اخلاق مداری را فراهم می کند

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹
زارع با بیان اینکه اشعار فردوسی سراسر نیکی، خوبی،عزت، اخلاق مداری، جوانمردی و ... است،گفت: اگر از دوران کودکی اخلاقیات و جوانمردی را برای فرزندانمان ترسیم کنیم قطعا در بزرگسالی به عنوان بازدارنده از خطا زندگی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(15آبان) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نقالی سیمرغ که به مناسبت گرامی‌داشت هفته مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی استان برگزار شد، با بیان اینکه دریافت 80اثر از کودکان و نوجوانان در رشته های نقالی و قصه گویی در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری بسیار ارزشمند است، گفت: شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی برای ما فارسی زبانان حکم هویت و بقاء دارد و بسیاری از اندیشمندان براین باورند شاهنامه زنده کننده زبان فارسی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن قدردانی از کودکان و نوجوانان مازندرانی برای ارسال اجراهای قوی به این جشنواره ، افزود: این اجراهای قوی دست مایه ای برای سال های پیش رو است تا جشنواره نقالی سیمرغ با قوت بیشتری برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه اشعار فردوسی سراسر نیکی، خوبی،عزت، اخلاق مداری، جوانمردی و ... است، اظهار کرد: اخلاق حلقه مفقوده جامعه امروزی است و به اذعان کارشناسان دستگاه قضا بیشترین جرائم مربوط به بی اخلاقی است از این رو می طلبد خانواده ها کودکان و نوجوانان خود را بیش از پیش به خوانش شاهنامه دعوت کنند.

 

زارع افزود: ذهن و فکر فرزندان ما همانند یک لوح خام است و اگر از دوران کودکی اخلاقیات و جوانمردی را برایشان ترسیم کنیم قطعا در بزرگسالی به عنوان بازدارنده از خطا زندگی خواهند کرد.

 

وی ضمن قدردانی از مجموعه ستادهماهنگی کانون های مساجد مازندران به طور خاص مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال شهرستان نکا و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همراهی با ارشاد اسلامی جهت برگزاری جشنواره استانی نقالی سیمرغ، گفت:بسیاری از مفاهیم ارزشمند دینی، فرهنگی و اجتماعی را می توان با ابزار هنر به کودکان و نوجوانان آموخت.

 

 

 

پایان پیام/ 286