درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ

درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹
کارگر اومالی از درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت استانی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: استان مازندران میزبان اولین جشنواره نقالی سیمرغ با هدف تقویت هنر نقالی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان با آموزه های فرهنگی و ادبیات کهن بوده است که در هفته مازندران از برگزیدگان تجلیل شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری روستای اومال نکا و مدیر اجرایی جشنواره نقالی سیمرغ افزود: این جشنواره با استقبال گسترده نونهالان و اعضای فعال کانون فرهنگی هنری روستای اومال روبرو شد که در مرحله نخست، ساجده بریجانی، مائده بریجانی، نازنین زینب بابایی، آنوشا محمدنژاد، فاطمه احمدی و ضحا ابدالی به ایفای نقش پرداختند.

وی گفت: با ایفای نقش نونهالان کانون فرهنگی هنری روستای اومال نکا، آنوشا محمدنژاد، فاطمه احمدی و ضحا ابدالی به مرحله دوم  و حضوری داوری راه یافتند که از این بین فاطمه احمدی به عنوان برگزیده استانی از کانون فرهنگی هنری روستای اومال انتخاب و همراه با برگزیدگان دیگر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

 

کارگر اومالی از درخشش عضو کانون فرهنگی اومال نکا در جشنواره استانی نقالی سیمرغ خبر داد و گفت: در مجموع بیش از80 اثر در دو رده سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که  اختتامیه این جشنواره به صورت استانی برگزار و از برگزیدگان جشنواره نقالی سیمرغ در هفته مازندران تجلیل شد.

 

وی مهمترین اهداف جشنواره را آشنایی کودکان  و نوجوانان سرزمین با اساطیر و مشاهیر، تقویت هنر نقالی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان، تقویت آموزه‌های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان  و احیا و ترویج اشعار و متون مفاخر ادبی ایران باستان و کاربرد آن در زندگی امروز عنوان کرد.

 

کارگر ادامه داد: کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی (6 تا 9 سال) و (10 تا 15 سال) از سراسر استان مازندران در این جشنواره شرکت کردند.

 

مدیر اجرایی جشنواره نقالی سیمرغ مازندران در پایان افزود: « جشنواره نقالی سیمرغ » توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه هنری مازندران و کانون فرهنگی هنری روستای اومال و باشگاه کتابخوانی دانه های انار و ... برگزار شد.

پایان پیام/ 175