کانون‌های برتر مساجد مازندران در فهما برای دریافت وام قرض‌الحسنه معرفی به بانک می‌شوند

کانون‌های برتر مساجد مازندران در فهما برای دریافت وام قرض‌الحسنه معرفی به بانک می‌شوند

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام نعمتی قرا گفت: به‌زودی در راستای حمایت از کانون‌های برتر در رویداد ملی فهما، وام قرض‌الحسنه با مهلت بازپرداخت ۲۴ ماهه به ۲۹ کانون فرهنگی هنری مساجد استان اختصاص می‌یابد.

حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، به فعالیت هزار و 173 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در 22 کانون از این تعداد در استقرار نظام فهما به‌عنوان کانون فعال معرفی شدند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران بابیان اینکه در راستای حمایت از این کانون‌ها  وام قرض‌الحسنه بانک رسالت با مهلت بازپرداخت 24 ماهه با معرفی ستاد کانون‌های مساجد استان به این پایگاه‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد، افزود: مبلغ این وام برای کانون‌ها متغیر و بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان است.

 

وی بابیان اینکه این 29 کانون جزء کانون‌های برتر، فعال و شایسته تقدیر در رویداد ملی فهما سال 98 هستند، اذعان کرد: این وام ویژه مدیران مسئول کانون‌های برتر مازندران در فهما است.

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه کانون‌های برتر در رویداد ملی فهما  از حمایت‌های نقدی جمعاً به ارزش 42 میلیون تومان بهره‌مند شدند، افزود: همچنین اهدای کتاب به مبلغ 48 میلیون تومان به‌منظور تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی به کانونهای برتر فهما از دیگر اقدامات حمایتی از فعالان استقرار نظام فهما بوده است.

 

وی ثبت فعالیت‌های کانون و اطلاعات اعضای کانون در سامانه بچه‌های مسجد را از مؤلفه‌های اصلی کسب امتیاز در رویداد فهما دانست و گفت: این فعالیت‌ها در هشت موضوع و ۱۸ عرصه ارزیابی‌شده است که سال گذشته کانون‌های مساجد استان موفق به کسب 2 میلیون و 694 هزار و 844 امتیاز شدند.

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه انتخاب دومین دوره رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران با عنوان «ایران قوی» نیز در سه شبستان و ۱۲ رواق تعریف‌شده، افزود: این رویداد امسال هم‌زمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس از طریق سامانه بچه‌های مسجد آغاز به کارکرد و کانون فرهنگی هنری مساجد استان تا دهه فجر فرصت دارند نسبت به ثبت فعالیت‌ها و اخذ امتیاز اقدام کنند.

پایان پیام/ 286