اجرای طرح «پیک سلامت» در حمایت از بیماران کرونایی/ تامین جهیزیه جوانان بی‌بضاعت توسط بچه‌های مسجد

اجرای طرح «پیک سلامت» در حمایت از بیماران کرونایی/ تامین جهیزیه جوانان بی‌بضاعت توسط بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹
وفامهر با اشاره به کمک‌های مومنانه اعضای کانون «فجر» در حمایت از محرومان، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در چند مرحله، تهیه جهیزیه برای جوانان در آستان ازدواج و پرداخت ودیعه منزل نیازمندان بخشی از این کمک‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه‌های فعال در جوار مساجد هستند که توانسته اند در جذب اقشار مختلف به فعالیت ها و برنامه های مسجد، نقش مهم و موثری ایفا کنند و در محرومیت زادیی هم فعالیت های گسترده ای انجام دهند، یکی از این کانون های فرهنگی هنری فعال کانون فجر مسجد حضرت زینب(س) واقع در نازی آباد، خیابان شهید عراقی است. به منظور تشریح فعالیت های این کانون فرهنگی هنری گفت و گویی با «مجید وفامهر»، مدیر این کانون فرهنگی هنری ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:
 

فعالیت ها و رویکردهای کانون فجر مسجد حضرت زینب(س) برای مهار ویروس کرونا در چه محورهایی بوده است؟

 

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان کانون فرهنگی هنری فعالیت های گسترده ای را در مهار ویروس انجام داده اند که از جمله می توان به ضدعفونی کردن خیابان ها و محلات در چند مرحله اشاره کرد.

راه اندازی «ایستگاه سلامت» در میدان بازار دوم نازی آباد به منظور فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب و اجرای طرح «پیک سلامت» بخش دیگری از اقدامات فعالان مسجدی با هدف تامین مایحتاج ضروری بیماران کرونایی و افراد سالخورده است.

همچنین، در مناسبت های مختلف سعی کردیم، غذای گرم طبخ و در میان نیازمندان حاشیه نشین و بیمارستان ها توزیع کنیم و در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه 100 بسته معیشتی در میان نیازمندان تحت پوشش مسجد در چند مرحله توزیع شد.

                                                 

طرح توزیع شیرخشک در میان خانواده های نیازمندی که نوزاد شیرخواره داشتند، با چه کیفیتی اجرا شد؟

 

با توجه به افزایش قیمت شیرخشک در بازار، فعالیان کانون با مشارکت خیرین و پایگاه بسیج مسجد در ماه محرم اقدام به جمع آوری کمک برای خریداری شیرخشک برای خانواده هایی که فرزند شیرخواره داشتند، کردند در این اقدام خیرخواهانه توانسته ایم 400 قوطی شیرخشک تهیه و با نیت شش ماه کربلا حضرت علی اصغر(ع) در میان خانواده های نیازمند توزیع کنیم. درصدد هستیم که این اقدام مومنانه را استمرار ببخشیم و در آینده نزدیک به تعداد دیگری از خانواده های نیازمندی که فرزند شیرخواره دارند، در این زمینه کمک داشته باشیم.

 

برنامه و رویکرد کانون فجر با مشارکت خیرین برای کمک به جوانان نیازمند در آستانه ازدواج چیست؟

 

یکی از برنامه های مورد توجه که با همکاری خیران و فعالان این کانون در طول سال درچند نوبت انجام می شود، تهیه جهیزیه کامل برای جوانان نیازمند در آستانه ازدواج است. از ابتدای بحران کرونا تاکنون با مشارکت خیرین توانستیم برای 13 زوج مسکن تهیه کنیم. همچنین توانستیم رهن مسکن 12 خانواده نیازمند آبرومند را تامین کنیم.

علاوه بر این، یکی از اقدامات خیرخواهانه ای که سالیان سال است توسط یکی از نمازگزاران خیر مسجد حضرت زینب(س) انجام می شود، اجاره صلواتی 6 واحد مسکونی به جوانان نیازمندی که تازه ازدواج کرده اند به مدت یک یا دو سال است که با کمک این خیر تعدادی از زوج ‌های جوانی که سال‌ ها قبل میهمان خانه صلواتی بودند، اکنون صاحبخانه شده اند.  

 

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از ظرفیت مساجد در مهار ویروس کرونا و آموزش برای پیشگیری این بیماری رویکرد و برنامه کانون فجر در این زمینه چیست؟

 

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه فعالان مسجد ضدعفونی معابر و خیابان ها را همانند سابق از سر گرفته اند و با توجه به اینکه محله نازی آباد یکی از بازارهای خرید محسوب می شود، جزو مناطق پرخطر برای شیوع ویروس کرونا است به همین جهت در نظر داریم که بروشورهای آموزشی پیرامون اطلاع رسانی از این بیماری را تهیه و همراه با اقلام بهداشتی میان مردم توزیع کنیم.

همچنین، تعدادی از فعالان مسجد و گروه جهادی «سبیل» اعلام آمادگی کرده اند که به صورت داوطلبانه در تعدادی از بیمارستان های تهران مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی می شوند.

 

با  توجه به اینکه کانون فرهنگی هنری «فجر» یکی از کانون های مساجد فعال استان تهران محسوب می شود، چه فعالیت های فرهنگی برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد انجام می دهید؟

 

برگزاری جشنواره های قرآنی، برپایی اردوهای راهیان نور، برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین و ارایه خدمات به زوار حسینی، برگزاری مسابقات رباتیک و کسب رتبه در سطح استان تهران، اجرای ویژه برنامه ضیافت نور، اجرای ویژه برنامه روایتگری شهدا و تکریم از خانواده های شهدا از فعالیت های این کانون بوده است.

برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی گفتمان اقصاد مقاومتی، اهتمام به موضوع ایثار و شهادت، مشارکت در برگزاری کنگره حضرت ام البنین (ع)، برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم بخش دیگری از برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

 

پایان پیام/ 40