کانون‌هاي مساجد پيش‌قراولان صيانت فرهنگي و دفاع از کيان منسجم اسلامي هستند

کانون‌های مساجد پیش‌قراولان صیانت فرهنگی و دفاع از کیان منسجم اسلامی هستند

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مديرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي در ديدار با کارکنان ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهماي اين استان اظهار کرد: کانون‌هاي مساجد پيش‌قراولان صيانت فرهنگي و دفاع از کيان منسجم اسلامي هستند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خراسان رضوی، «جعفر مروارید» در دیدار با پرسنل ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه شاهد شکل گیری یک هویت منسجم در کانون های مساجد استان هستیم، گفت: این هویت منجر به تحقق همدلی، همکاری مضاعف و انگیزه شده است، در واقع مدیریت خوب سبب می شود که کانون های مساجد خراسان رضوی با ظرفیت‌های ویژه خود منجر به اثرگذاری در سطح ملی شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اعضای کانون های مساجد باید در حوزه دانش افزایی قوی باشند، ادامه داد: در این عرصه باید کلاس های تئوری با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه انجام شود تا به اهداف مورد نظر رسید.

 

وی تصریح کرد: باید اعضای کانون های مساجد را در حوزه های مختلف اعم از فراگیری زبان‌های عربی و انگلیسی و دیگر موضوعات روز بروز و قوی کرد چراکه اعضای کانون های مساجد به عنوان پیش قراولان صیانت فرهنگی اسلامی و دفاع از کیان منسجم اسلامی هستند.

 

مروارید گفت: اعضای کانون های مساجد باید بتوانند جنبه اتحاد جهان اسلامی را پیگیری کنند چرا که ما موظف هستیم هویت و میراث اسلامی که میان مسلمانان مشترک بوده و مهمتر از آن سیره نورانی پیامبر(ص) محسوب می شود را تبیین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه کانون های مساجد در دوره کرونا باید بازوهای سلامت در جامعه باشند، گفت: اعضای کانون های مساجد در بخش تربیتی نیازمند این هستند مسلط به نظریات روانشناسانه شوند، گفتگو با دیگری را یاد بگیرند و به مشکلات کنونی جامعه واقف و برای رفع آنها تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه مسجد جزء انکارناپذیر زندگی است، گفت: باید در بخش های تحولی مانند آمار و پایش فعالیت ها توجه داشت همچنین باید برای روی چشم انداز ده ساله خراسان رضوی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود همچنین ارتباطات با نهادهای فرهنگی و اجتماعی هم بیشتر شود.